{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

opstræk og topfart {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg har et problem med optrækket og min topfart.

Min scooter har en dårligt optræk til at starte med men når den kommer lidt længere op i omdrejninger flyver den afsted. Jeg køre lige pt med 4,5g ruller så jeg tror ikke jeg skal længere ned. Men hvad kan det så være?

Andet problem er min topfart. Min scooter køre ikke mere end 72 km/t med denne opsætning.

Yamaha neos motor - Lang Minarelli AC SD

»Stage 6 Sport Pro 47,6mm 70cc spidset skillevæg og poleret udstødningsport
»Stage 6 Sport Pro topstykke
»Athena evo 47,6mm stempel
»Athena racing krumtap
»stage 6 Pro Replica
»21mm dellorto black edition
»polini variator
»stage 6 CNC drive
»Std kobling med rød trykfjeder
»Std rem
»std gearing
»std tænding
»Original CDI ubegrænset

Kan ikke forstå den ikke vil over 72 Km/t nogen der har en idé for jeg ville mene jeg mindst ville kunne få den til at køre 90 med den opsætning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstræk og topfart
  • #1   18. aug 2011 rens dit filter? smiley Har den kørt "dårligt" lige siden du satte opsætningen på? smiley

  • #2   18. aug 2011 Sæt en anden kobling i og evt trykfjeder, stage6 torque control mkII, den vil nok hjælpe meget på dit optræk.

    angående topfart, så skal du have en mindst en 14/41 Sekundær gearing i, hvis du vil have den til at gå 85-90 km/t på GPS

    Og den stage6 pro replica kan du bare smide en skraldespanden, den er intet værd hvis du vil have ydelse, køb en yasuni istedet

    du kan jo evt se opsætningen på min Jog R, den bruger jeg hverdag, og det spiller bare smiley

    mvh jesper


  • #3   18. aug 2011 Jeg ville helt personligt selv sige. En yasuni c16, malossi delta clutch, og den røde trykfjeder jeg har i nu. Med en malossi htq gearing i :). Ville det spille? smiley

  • #4   18. aug 2011 En C16 er nok en anelse for stor, Yasuni R kører godt sammen med den stage6 cylinder, men om det er en malossi eller stage6 kobling går nok ud på et, indstilling af kobling er lidt federe på S6 koblingen, ja røde trimfjedre skal du bruge, og så skal de spændes en del ud.

    Ja om det er en Htq eller hvad du nu vil have er fint, gearingen skal bare skiftes, hvis du ønsker den topfart du nævner smiley


  • #5   18. aug 2011 Vil helst op på 100 rent :). Men hvad kan jeg mere gøre ved cyllen? så jeg evt får mere ud af den :D.

  • #6   18. aug 2011 du skal nok have en 15/39 i hvis du skal derop af.... du skal ikke gøre mere ved din cylinder, så køb en kraftigere, meget lettere, hvis du vil have mere effekt

  • #7   18. aug 2011 Hvis jeg sætter en 15/39 i hvordan vil den så have det i optrækket ?

  • #8   18. aug 2011 kommer helt an på indstilling, men vil stadigvæk være godt, hvis alt spiller sammen, indstilling ... så kan det blive rigtig godt

  • #9   18. aug 2011 Så mangler jeg bare den udstødning og gearing så skulle den være hjemme :).

  • #10   18. aug 2011 du kan nem køre med c16 gjorde jeg. også en anden tænding, den gik mega godt

Kommentér på:
opstræk og topfart

Annonce