{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.947 visninger | Oprettet:

Heine P
Heine P
Tilmeldt:
1. jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Piaggio Typhoon - God? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger- Er det en god scooter?
Styrker/svagheder osv.
Hvilket land kommer den fra?
Håber nogen vil hjælpe med info da jeg ikke har en kæft forstand på scootere men skal have fundet et køretøj til kæresten.
Mvh. Heine


Kommentarer på:  Piaggio Typhoon - God?
  • #1   1. jun 2011 Hvor mange penge vil i bruge på en scooter?
    skal den være ny eller brugt? smiley


  • #2   1. jun 2011 Styrker/svagheder osv.
    - Den har ikke særlig store tommer fælge,
    dvs den køre ikke helt så godt og stabilt som en med større fælge.
    - Personlig mening så synes jeg den er meget plastik agtig, ligesom billige thansen scootere,
    men ikke noget særligt.
    Hvilket land kommer den fra? - Piaggio, de stammer fra italien men ved ikke om de bliver lavet der.


  • #3   1. jun 2011 Nå ja en fordel, den har en rigtig motor, Hiper-2 motor god stabil motor som ikke bare lige svigter og går i smadder.

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   1. jun 2011 leder efter en brugt, budgettet er på 3500 - 4500 kr. Kravene er at den skal være lovlig/semilovlig og skal have en topbox eller mulighed for at montere en. Og så skal den du uden at jeg skal ud og skrue på svinet hele tiden.

  • #5   1. jun 2011 det er en meget god scooter og ekstrem god motor

  • #6   1. jun 2011 Det du sidder og siger der er jo ikke sandt nissen. den har ok store fælge det er et kvalitets mærke og kører godt de mærker jeg siger nu er gode nok.
    Aprilla-Gilera-piaggio-Yamaha-Pgo. og jeg har forstand på hvad jeg snakker om.


  • #7   1. jun 2011 Team 8752 - Madsen , - jeg har ikke sagt det ikk er en kvalitets scooter? jeg har selv en typhoon
    og har også en piaggio fly. ved udemærket hva jeg taler om smiley


  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   1. jun 2011 Jamen det lyder jo egentlig positivt nok. Kan man sætte større fælge på sådan en hvis det kan hjælpe på stabiliteten?
    Og hvis nu uheldet er ude er den så billig/let at reppe på?
    Altså er ikke helt teknisk idiot, har skiftet motor og gearkasser på et par biler og sådan, har bare aldrig rodet med scootere før.


  • #9   1. jun 2011 Du behøver ikke skifte til større fælge hvis det bare er til din kærestes til og fra arbejde brug feks,
    Og motoren er i hvertfald nem og billig at lave hvis noget går i stykker det er ikke så dyrt medmindre du kun vil købe helt orignale dele fra selve piaggio.
    Skjoldene derimod er lidt sværere at finde, de nemmest at købe i holland og ved ikk helt hva de koster men skjode er generelt dyre.


    Og jeg understreger lige endnu engang, at fælgene er små og den er lidt plastik agtig er min egen personlige mening.


  • #10   1. jun 2011 fælgende gør den ikke usikker på den, overhovedet har selv haft en og har en stalker nu og de kører skide godt og nemme at repair hvis det nu er, og delene er billige nok

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   1. jun 2011 Ok jamen det lyder fint. Ja det er bare til og fra arbejde. Så hun skal køre ca 30 km om dagen på den. Er der forresten noget der er en god ide at gøre ved den når man køber den? Altså ligesom det er en god ide at skifte olie på en bil man lige har købt, tjekke tandremmen osv smiley

  • #12   1. jun 2011 jaah tjæk gear olien og rullerne i varioen så er du kørende og husk at komme 2 taks olie i selv blanderen

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   1. jun 2011 hæh det fattede jeg så nada af smiley Gearolie skulle jeg kunne finde ud af, 2 taktsolie i selvblander er vel et oliereservoir som skal holdes opfyldt den bruger af sammen med benz?
    Ruller i varioen??? No clue at all..


  • #14   1. jun 2011 Det er en fantastisk maskine, den køre vildt godt og der er uendelige muligheder for at modificere den. Jeg er personligt i gang med at modificere min, har hidtil fået den autolakeret (det var i 2005, så den er lidt ridset på højre side, af ham jeg købte den af) og den har fået NRG fælge, bar styr, metallak til motorblokken, anlæg m.v.

    KØB KØB KØB
    Det er godt nok 10" fælge, men mega dæk, så der er rig mulighed for at sætte 13" fælge på, ligesom mig, det kræver dog mindre modifikationer.


  • #15   1. jun 2011 Der sidder 10" fælge på, men til gengæld er dækkene virkelig højprofil så det svarer jo næsten til det samme som en nrg med lavprofil..

    Det er en fin scooter, billige reservedele, undtagen skjolde de er dyre, men går man ikke op i udseendet er det jo ligemeget.

    Tjek hvor langt den har kørt, skift gearolien (nogle skifter den aldrig så det er altid en god idé), fyld 2taktsolie i tanken, tjek om forgaflen virker (hænger sig tit på piaggio), skift tændrøret, så er du sikker på den ikke står stille efter blot 10 km (mange skifter heller aldrig tændrør).. Det burdte være det, men man kan jo aldrig vide med en gammel brugt scooter, så hvis du selv kan skrue er det fint at købe en gammel til 4000, kan du ikke skrue så køb dog en thansen kværn og overhold service så der er garanti på. Jeg havde en, overholdte dog ikke serivce men skiftede olie og så røg der en stelledning men det tog 10 min. at reperere så var den køreklar igen, og havde kørt 4500 km, har aldrig haft problemer.


  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #16   1. jun 2011 Er desværre allergisk overfor thansen smiley
    Men lyder til at den jeg har kig på er et godt køb så. 8000 km er vel ikke voldsomt langt for en scooter?


  • #17   1. jun 2011 Det er okay, i hvert fald for en Piaggio Typhoon, de kan normalt køre meget langt! smiley

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #18   1. jun 2011 Super. jeg takker for svar og har hermed bestemt mig smiley
    Så mangler jeg bare at sælger svarer.


Kommentér på:
Piaggio Typhoon - God?

Annonce