{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring SSM - universale og- {{forumTopicSubject}}

Hej sg.

Ja nu har jeg gået scooter fri i 4 måneder snart, det sucks - specielt når man skal på arbejde og gøre div. ting, handle også videre.

Min kickstarter satte sig i "hak" dagen efter jeg byttede fra min rcr til en ssm. Jeg troede det var stemplet, jeg tjekkede alt, fra indmad i variator skjoldet og alt.
Jeg pillede så cylinderen af troede den havde sat sig, der var ikke et eneste mærke eller ridse i cylinderen, alt så godt ud.

Så var det selvfølgelig min stator og mit svinghjul. Magneterne var knækket og stortset det hele var lige til skraldemanden.
Jeg fik så byttet mig til en ducati tænding fra en SR 50 ditech morini, som faktisk passede overraskende nemt over på min ssm blok - men er det "normalt" at når man drejer svinghjulet at man måske kan høre den går mod noget, meget svagt? Jeg har nemlig aldrig studeret en tænding så nøje før som jeg har med denne her, skal jo være helt sikker smiley

nå. Men det havde da et plus eller måske et minus at pille den fordømte cylinder af, krumtaphuset var fuld af, ja, græs, grus, sand, tyk tyk olie, og det halve af nazaret - aner ikke hvad tidligere ejer havde lavet - der manglede også en låsering i den ene side af kryds-pinden - men den var ikke i krumtap huset hmmf. Jeg har så købt 2 nye "polini" låseringe ø10 fra elsket speedline, men jeg kan sagme ikke få dem ordenligt i, jeg har ALTID problemer med de to djævle. Jeg har ikke nogen låserings-tang - er de virkelig så gode som folk snakker om? Jeg har kun en spidstang - men de her låseringe er så besværlige at efter et par timer giver jeg op, jeg kan bare ikke skifte dem, og jeg har ellers skiftet en del låseringe hmmf - nogle råd? Man kan vel ikke ligge dem i fryseren som krumtappen og lejer? haha.

Så var jeg sku også lige i thansen efter 4 nye pindbolte - eftersom dem der sad på var færdige, eller knap og nap. Men de havde ikke flere så jeg fik nogle fra en yamaha neos med hjem, de passer i det korte gevind ned i blokken men det tykke gevind kan ikke komme ned i blokken, altså der er tale om to forskellige diameter gevind i hver ende af en stang.
Så jeg må bore eller file min cylinder og mit topstykke lidt op, så den tykke ende kan komme igennem der.

Jeg har sku også lige et spørgsmål. Men først får du lige en præmie efter at have læst så langt her smiley

Jeg har ALDRIG i mit liv set at et topstykke har brug for to toppakninger - luftkølet. Mit AC malossi topstykke har brug for en O-ring pakninger, og en standard pakning, i ved den ud af zink eller hvad den nu er lavet af, messing, jeg ved det ærlig talt ikke. Har i set det før?
Og det er sku da også korrupt når jeg lige tænker over det, at et svinghjul og en stator skal koste over 2100 til en street magic? Hvad fanden er det for noget.

Fortæl mig lidt om jeres "projekter" eller scooter-hverdag, går sku og keder mig her i weekenden efter som jeg F*CKING ikke kan få de skide låse ringe på.

Så snakkede jeg lige med en lettere mentalt mand som har styr på alt der omhandler motorer - scootere, bilere you name it, Han mente jo bestemt at man kunne tage en snittap og skære nogle nye gevind i blokken til de pindbolte, vi snakker hele 2 mm. Jeg fortalte ham så, at det kunne man da nemt, men pindboltene ville aldrig blive lige, og det ville jo aldrig blive helt godt, hvis det overhovedet skulle kunne lade sig gøre, ud fra øjemål - spørg mig ikke om hvordan jeg kom i snak med den gamle idiot. - men jeg fik jo skæld ud og jeg skulle sagme ikke "lære en gammel dame at skide", han var jo ved at slå mig ned man - så giv mig lige ret i det her.

Sender sku den her roman til det danske bogforlag haha smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring SSM - universale og-
  • #1   4. jul 2010 Det godtnok!!!!....

  • #2   4. jul 2010 svinghjulet skal ikke lyde som om det går på,, er du nu sikker på det er det du hører, det må du kunne mærke når du holder på svinghjulet om det rammer statoren, det som jeg tror du hører er når svinghjulets magnet felter er ud for spolerne og svinghjulet nærmest bremser op, hvis dit svinghjul går på så tag det af og undersøg det du burde jo kunne se ridser hvor det går på.

    hvis de låse ringe ikke kan monteres af dig med en flad tang så passe de ikke det må du sige dig selv, køb nogle andre, men husk de skal sidde rigtigt og der skal være to, det kan smadre din cyl bare af du starter den.


    og jeg ville aldrig bore i mit topstykke for at få nogle forkerte støttestænger i køb de rigtige første gang, og da ikke t hansen stænger, når du køber t hansen stænger er det jo klart at de skal skiftes hele tiden, køb dem ved feks speednine .
    og den med at dreje gevind op,, neevvvaaar. gør det rigtigt første gang.
    han må da have været blæst mand, man kan ikke lave de nye gevind lige så godt som fabrikken, og næste gang der så går et gevind hvad størelse skal man så skære op til?? glem det mand, lyt til din sunde fornuft,

    ja det lyder tomt at sætte to pakninger i,



  • #3   4. jul 2010 Allan, den låsering der sad på ligner nøjagtig de to jeg købte, så de burde passe.
    Nej tænkte nok at det ikke må gå på. Jeg piller det af og kigger igen.

    Ja han var fanme en spade, hvordan kan du lave lige huller i hånden med en snittap? Du skal jo ha dreje bænk og hvad fanden ved jeg.

    Jamen thansen havde ikke flere på lager, eller jo 1 havde de. Jeg har som sådan ikke boret topstykke og det op, bare fjernet lidt rust og div. ting i hullerne.


Kommentér på:
Spørgsmål omkring SSM - universale og-

Annonce