{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Indsprøjtning {{forumTopicSubject}}

Hej
Går med iden om at prøve og bygge indsprøjtning på en 4 t scooter ved godt der er en her inde der har gjort det men det kir han har brugt sys jeg er lidt peperet

Ved i om det kan lade sig gøre at bygge noget fra en bil på med en mindre dyse ex.

Kom meget gerne med idere vil nemmelig heler lave noget selv istedet for at købe et kit og skrue på og så få det indstillet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indsprøjtning
  • #1   25. maj 2013 Det er Baddi du skal ha fat i smiley

Ellers rip det fra en Neos 4T, eller en DiTech.

• #2   25. maj 2013 Ved godt det er Baddi

Hved du hvor man kan få komplet kit fra enten neos eller ditech eller pureret uden det kommer over de 3000 som det kit Baddi bla har

• #3   25. maj 2013 welp, ved at pille det af en?

• #4   25. maj 2013 Uden at købe hele knallerten smiley

• #5   26. maj 2013 Ditech duer ikke, da det er en to-takter og hele motoren skal bygges til det, da det ikke som mit er til eftermontering. smiley

Når du skal overveje dette skal du huske på at hvis noget er lavet fra fabrikken kan man ikke indstille på det, da det er ulovligt at kunne uden specialværktøj. Til andre, større maskiner kan man få noget der hedder MegaSqirt, som er 100% gør-det-selv, hvor du selv skal lodde og indstille ALT. smiley

Der er også MBE-motorsports.com, som har et kit der ligner mit, men softwaren er anderledes. Dette har jeg ikke prøvet, da jeg havde nogen problemer med at få sælgeren til at svare på mine spørgsmål. smiley

Ecotrons, som jeg har både EFI kit og lambda sonde fra er jeg dog meget tilfreds med, da man kan tilgå alt det data man behøver som amatør tuner og få endnu mere kontrol, hvis man ønsker det. Det betyder at du kan indstille på ting der har med benzinblanding og tænding at gøre direkte fra din computer. Chiptun skidtet hjemmefra! smiley
    I modsætning til hvis du har et originalt system fra en anden maskine der nok er anderledes end din, så du ender med at have en forkert benzinblanding, som du ikke har mulighed for at ændre på, så er det her lidt federe efter min mening, men som du selv har opdaget, så koster det knaster, fordi det er karburatorer så langt overlegent at det er helt skudt i hovedet. smiley

Tomgangsomdrejninger stabilt ned til 800, begræns maks. omdrejningerne hvor du har lyst til, benzinblandingen støkiometrisk eller ved et brugervalgt blandingsforhold ved at bruge en performance knap, hvor du også kan skifte til en brugervalgt tændingsavancering. Dertil kommer bedre gasrespons og accelleration samt mere stabil motorgang. Og det hele, hvor det stadig har renere udstødningsgas end karburator med SLS system og katalysator. smiley

Det koster forresten også kun 2800 og for et par hundrede mere får man så også bluetooth med, så man kan aflæse og gemme data fra smartphone. smiley

• #6   26. maj 2013 For at vide hvad du går ind til, så tjek installationsmanual:
    https://www.dropbox.com/s/y2h7qa9jtdhyp0f/SE-EFI-installation-Manual%202%2C4%2C3.pdf

og den fulde næsten-100-siders-tunings-manual:
    https://www.dropbox.com/s/nao2f9wa2gzgrmb/ProCAL-manual-%20V2.8.3.pdf

Du skal ikke blive skræmt af længen på manualen. Da jeg først fik kittet var tunings manualen på 12 sider, hvilket var noget gøgl, fordi der simpelthen ikke stod nok. smiley
    Man skal bare være glad for at man som bruger har kontrollen over hver eneste lille bitte detalje. smiley

• #7   26. maj 2013 Hov, forkert link til tunings manual. Kom til at ligge linket til tuning softwaren, her er den rigtige tunings guide: smiley
    https://www.dropbox.com/s/t5mw0m2vu567dhg/Small%20engine%20EFI%20tuning%20guide%20-%20v2_5.pdf

• #8   26. maj 2013 ^ det han sagde

• #9   26. maj 2013 Haha vonsild

Mange tak for den Baddi det vil jeg kigge på min lige pt har jeg ikke rød til at smide det på smiley

• #10   26. maj 2013 Det er jo ikke sådan noget barneleg, det her er avanceret teknik, med så mange fordele at biler gik helt over til at bruge det for 30 år siden fordi det var karburator overlegent. smiley

Det er relativt nemt at få det til at fungere, men fordi jeg jo er som jeg er, kan jeg ikke nøjes med det, og vil hellere have det til at køre skidt mens jeg lærer det at kende og lærer at tune det manuelt end at det fikser det selv og at jeg ikke aner hvad det laver. smiley

De to kits på markedet. Der er virkelig ikke andre komplette kits end disse to i hele verdenen:
    (link fjernet)
    http://www.ecotrons.com/Small_Engine_EFI_PNP_kit.html

Hvis du ikke vil have et helt kit, så er gør-det-selv megasqirt her:
    http://www.megasquirt.info/
    Det er dog mere rettet mod biler, traktorer og andre motorer, som man bygger op fra bunden, hvor man så bruger dette for at kunne sprøjte metanol ind eller for at undgå fabriksindstillingerne. smiley

• #11   26. maj 2013 Jeg har et ombygningskit til en kadet kan det lade sig gøre et lave om på ?;)

• #12   26. maj 2013 Altså du skal have en indsugningsmanifold og et gasspjældshus til indsprøjtning, og der tror jeg at et gasspjældshus fra en kadet er lidt et overkill, når du skal holde dig så tæt på de originale Ø16mm som muligt. smiley

Ved at kigge på hvad der kommer med Ecotrons' kit kan du hurtigt se hvad du skal have, da det er et små-skrabet kit. smiley
    - Gasspjældshus
    - Indsugningsmanifold
    - Indsprøjter
    - Benzinpumpe
    - Benzintryksregulator
    - MAP sensor (eller MAF, men det er mest til OEM kits og trækker lidt kræfter)
    - Motor temp sensor
    - Luft temp sensor
    - ECU til at behandle indput/output
    - CDI til at styre tænding, enten ECU-styret eller original, men ECU-styret anbefales for fuld kontrol og mulighed for hvad der på biler kaldes chiptuning.
    - Software der passer til ECU'en.
    - Fin standartkalibrering så du ikke starter på bar bund. smiley

Sådanne ting, hvor det passer til en 50cc motor er svære at finde, specielt hvis man kigger på en motor på over 1000cc. smiley

Kommentér på:
Indsprøjtning

Annonce