{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.365 visninger | Oprettet:

Cylinder skift, starter ikke! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Cylinderen på min Pgo hot 50 var der en ret stor revne, som gjorde den larmede af helvedes til. Tog ud til til T-hansen og købte en ny sammen med nogle pakninger. Jeg har så skiftet cylinderen efter meget besvær, men nu vil den ikke starte? Jeg skiftede også tændrøret.
Hvad tror i problemet er ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cylinder skift, starter ikke!
  • #1   19. jul 2014 Kan være stempelet vender forkert

  • #2   19. jul 2014 Jeg har slet ikke rørt stemplet. Det eneste som er blevet skiftet er cylinderen og pakningerne

  • #3   19. jul 2014 Hmm, holder den kompression? Kan være det bare kræver nu stempel ringe

  • #4   19. jul 2014 Pilen på toppen af stemplet ska' vende ned mod udstødningsporten...... Ellers kan du risikere at du har smadret stempel og cylinder..... Afmonter blæserhuset ved cylinder og tændingen og derefter afmontere du tændrøret også topstykket så kan du se om stemplet vender korrekt.....

  • #5   19. jul 2014 Er dit stempel meget slidt og evt skift dine stempelringe..... Har du skiftet top og bundpakning??

  • #6   19. jul 2014 Kan man godt dreje stemplet uden at jeg har haft det ude? Altså det er kun cylinderen som jeg har skiftet og så pakningerne. Købte et sæt hos t-Hansen som hedder sodsæt 3 dele.
    Er stempel ringene dem som sidder på stemplet?


  • #7   19. jul 2014 Stempelringene er dem som sidder på stempelt og de presses sammen så stemplet kan komme ind I cylinderen og nej når stemplet er monteret på plejstangen så sidder det der....

  • #8   19. jul 2014 Nej man kan ikk vende stemplet uden at tage det af så det sider jo rigtigt hvis den kørte før smiley
    Stempel ringene er de for det meste 2 ringe der sider på stemplet,
    Men holder den kompression er det ikk det


  • #9   19. jul 2014 Stempelringene laver kompression og hvis de er for slidte så er der lidt eller ingen kompression også kan din maskine ikke kører.... Stemplet kan også være for slidt og det ses I nogle tilfælde men lig evt et billede op af stemplet med stempelringene på....

  • #10   19. jul 2014 Er ikke helt sikker på hvad kompression er?

  • #11   19. jul 2014 Når stemplet kører inde I cylinderen.... Frem og tilbage med høj hastighed så laver stemplet kompression og det sker ved at stempelringene som sidder på stempelt kører imod cylinder væggene dvs at det laver kompression og hvis stemplet/ stempelringene er slidte så laver stemplet ikke så meget kompression og måske slet ingen kompression.....

  • #12   19. jul 2014 Er igang med at skille den ad så i kan få et billede:)

  • #13   19. jul 2014 Super.... Men er det thansen cylinder og top/ stempel??

  • #14   19. jul 2014 T-Hansen cylinder ja

  • #15   19. jul 2014 Sådan

    profilbillede
  • #16   19. jul 2014 .

    profilbillede
  • #17   19. jul 2014 .

    profilbillede
  • #18   19. jul 2014 De ringe skal skiftes..

    Men det er jo slet ikke sikkert det stempel passer til den cylinder..


  • #19   19. jul 2014 Og få skiftet de pinbolte inden de knækker..

  • #20   19. jul 2014 Stemplet har det squ da heller ikke helt godt.... Køb et nyt stempel til 110 kr hot kgi hvis det passer på din cylinder ellers sælger thansen stempler til 100 kr komplette....

  • #21   19. jul 2014 Køb 4 af de korte/ billigste pindbolte til hot 50 hos thansen de passer perfekt...

  • #22   19. jul 2014 Pindboltene kan jeg slet ikke rykke! Hvad er chancen for at de knækker? De virker sgu ret stabile

  • #23   19. jul 2014 Der er stor chance for de knækker de er meget slidte

  • #24   19. jul 2014 Har du nogle tricks til at få dem fri?

  • #25   19. jul 2014 Jeg brugte en rørtang den jeg gjorde det, men ve ikk hvor god en idea det er smiley

  • #26   19. jul 2014 Vandpumpetang er fin til at få dem ud.... Men lover intet da de som sagt er meget slidte men brugte selv sådan en til min knækkede pindbolt

  • #27   19. jul 2014 Tak gutter! Nu virker den igen. Hvordan kører man stempel og cylinder til?

  • #28   19. jul 2014 Drop udskiftning af pindboltene. De har kun ÉN funktion, som slet ikke har noget og gøre med om den kan starte. Virker de fine nok så lad være med og rør dem.

  • #29   19. jul 2014 Hvad gjorde du for at den kunne kører??

  • #30   19. jul 2014 Købte et nyt stempel og stempel ringe:)

  • #32   19. jul 2014 Super du fulgte mit råd smiley

  • #33   19. jul 2014 Skiftede dog ikke pindboltene, de sad sgu for godt fast;) Hvordan kører man stempel og cylinder til? OG MANGE TAK FOR HJÆLPEN! smiley

  • #34   19. jul 2014 Selv tak men kør pænt de første 300 km og kør med jævn gas og ikke fuld gas for lang tid af gangen og kør uden begrænsninger under tilkørsel.... Kør det der svarer til by kørsel men stadig jævnt så du ikke sidder med gassen det samme sted for lang tid af gangen.... Men der er delte meninger.... Læs evt på google.....

  • #35   19. jul 2014 Dem der ikke mener pinboltene bør skiftes, skulle måske se på billedet hvor tyndslidte de nederste er blevet efter rust angreb. Det er kun et spørgsmål om tid før de knækker, og der kan i værste fald koste en krumtap og et cylinderkit, samt er man rigtig uheldig, en motorblok også.

  • #36   19. jul 2014 Hvad fanden skulle få pindboltene til og knække mens cylinder sidder på? Hahahahaha.

    Og selv hvis de knækkede midt over, hvad fanden skulle så ske? Så vil de forsat være inde i cylinderen og grundet møtrikkerne som det hele er spændt fast med, vil det ikke være til og rokke ud af stedet, haha.


  • #38   19. jul 2014 Katjiiiiiiiiiing. -> Kender du til begrebet kompression og ekspansion?
    - Eller kører du stadig rundt på el-scooter?

    Hvis de knækker under kørsel, kan krumtappen presse stemplet skævt i cylinderen, hvorved det vil låse sig fast og knække plejlstangen, som i værste fald vil smadre motorblokken..
    - Det er langt fra første gang det sker.. (Dog ikke en risiko på en el-scooter).



  • #39   19. jul 2014 Hahahahaha, nu må jeg sku le.
    Hvordan fanden skulle det kunne ændre på kompressionen hvis en af dem knækkede? Når cylinder er på så ER den på. Hvad fanden skulle kunne gøre at pindboltene så lige pludselig knækkede, når der så ikke længere bliver rodet ved cylinderen? Du helt væk menneske.

    Trådstarter skriver om hans hot 50, som er en maskine (er vi alle bekendte med jo) hvor cylinderen ruster sig fast til pindboltene. Hvis det endnu ikke er sket, er det ikke utænkeligt at pindboltene ser ud som på hans scooter,. Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt. Kom lige tilbage til virkeligheden menneske, hahaha.


  • #40   19. jul 2014 OMFG! smiley

  • #41   19. jul 2014 Du er squ da en ordentlig retard "Katjiiiiing"

  • #42   19. jul 2014 Skift da det stempel.
    Når et stempel med 2 ringe er sort under ring nr. 2, så er stemplet færdigt og ringene er færdigt.
    Når du køber en cylinder, så køber du det inkl. stempel.
    Det andet er en gang pis.


  • #43   20. jul 2014 Da jeg skulle på arbejde idag, så startede den fint, men da jeg var cirka 500 meter derfra, så stoppede den og har ikke kunne starte den siden..... Nogle som ved hvordan jeg fixer den?
    Har skiftet
    -Cylinder + pakninger
    -Stempel + ringe
    -Tændrør


  • #44   20. jul 2014 Har vel sat sig? Måske låseringene ikke var blevet sat ordentligt ind, og derfor måske en er hoppet ud og sat sig mellem cylindervæggen og stemplet?

  • #45   20. jul 2014 Enten benzinhane, vakumslange, svømmer eller stempelsætning.

  • #46   21. jul 2014 Eller en knækket pinbolt? smiley

  • #47   21. jul 2014 #46 HAH sjovt du skriver det... Da jeg skilte cylinderen ad og så ville samle den igen, så knækkede en af dem.

    Benzinhanen virker! Stemplet virker!

    Hvad mener du med vakumslange? Altså om den er utæt eller?
    Svømmer? Vil du uddybe?


  • #48   21. jul 2014 Og som vi sagde skift den smiley
    Hvis den får benz er det ikk noget det at gøre smiley


  • #49   22. jul 2014 Nej, det kan ikke passe den knækkede..!

    Fordi... "Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt. Kom lige tilbage til virkeligheden menneske, hahaha."...

    smiley


  • #50   22. jul 2014 Ralle

    Pindbolten knækkede i forbindelse med afmontering af cylinderet, husk nu dette, tumpe smiley Var den ikke knækket under AFMONTERING, ville pindbolten have holdt fint, hvis det blot var under KØRSEL.

    Det er jo lige præcis der at forskellen er, at det var under AFMONTERING.


  • #51   22. jul 2014 Katjiiiiiiiiiing. -> Du må da være SG's største tegning nogensinde..

    "Hahahahaha, nu må jeg sku le."..
    - Ja, gør du det, for du kan vel ikke finde ud af andet?

    "Hvordan fanden skulle det kunne ændre på kompressionen hvis en af dem knækkede?".
    - Pinboltene er det ENESTE der holder på kompressionen smarte?.. smiley

    "Når cylinder er på så ER den på. Hvad fanden skulle kunne gøre at pindboltene så lige pludselig knækkede, når der så ikke længere bliver rodet ved cylinderen?".
    - Igen, pinboltene er det ENESTE der holder cylinderen på plads.
    - Når tændrøret gnister, antænder det benzinen i forbrændingskammeret, når dette sker, udvikles der et ENORMT tryk i forbrændingskammeret.
    Dette tryk går i to retninger, det presser stemplet tilbage i cylinderen, og presser topstykket fremad. Hvad er det ENESTE der holder topstykket på plads?
    Når ja, det er jo pinboltene !

    "Du helt væk menneske.".
    - Forkert.. Igen..

    "Trådstarter skriver om hans hot 50, som er en maskine (er vi alle bekendte med jo) hvor cylinderen ruster sig fast til pindboltene. Hvis det endnu ikke er sket, er det ikke utænkeligt at pindboltene ser ud som på hans scooter,. ".
    - Det ER tydeligvis sket for ham, derfor har han renset dem med en stålbørste, og DERFOR ser de ud som de gør nu..

    "Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt.".
    - Igen, igen, IGEN TOG DU FEJL !..

    -----------------

    NEJ !
    De knækkede IKKE ved afmontering, men ved MONTERINGEN !
    - Læs dog hvad manden skriver..

    Og JO, de kan SAGTENS knække under kørsel..
    - Fatter du ikke pinboltene er det ENESTE der sørger for cylinder og topstykke ikke springer fra hinanden, når benzinen eksploderer i forbrændingskammeret.
    Har du den fjerneste idé om hvor stort et tryk de pinbolte holder på?

    Men tilbage til sagen..
    Jeg siger til manden han skal skifte de pinbolte inden de knækker.
    Hvorefter du siger "drop det, de har kun én funktion...".
    - Og hvad skete der så klaphat?

    Du er satme da dummere end vådt bølgepap, men det kommer nok ikke længere bag på nogen efterhånden..


  • #52   22. jul 2014 Okay, denne gang g iver jeg dig i følgende

    <b>Da jeg skilte cylinderen ad og så ville samle den igen, så knækkede en af dem. </b>

    Han har højst sandsynlig så mast lortet hen over, og på den måde belastet en pindbolt SÅ MEGET, at den så er gået hen og knækket. Pindbolten ville ikke være blevet belastet så meget, hvis det var at han intet rørte ved cylinder, og bare havde ladet det sidde på. Det kan jeg garantere ved og vædde 5000 kr på netop dette.

    Desuden var der tale om 1 pindbolt, der er 4 pindbolte til og holde på cylinderet, og med hjælp fra de andre 3, havde denne pindbolt ikke knækket under kørsel. 5000 kroner på det, ville jeg have satset. Det sker KUN ved montering eller afmontering, fordi folk har tildens til bare og flå lortet af, og rokke lortet fra side til side, og derved ikke er særlig flink overfor pindboltene.

    Pindbolten havde med GARANTI ikke knækket, hvis det var at det ikke skete under afmontering eller påmontering, fat det.

    Forstil dig hvor mange dr big, hot 50 osv... der er ude på de danske veje, og som forsat kører på originale cylindere, selv efter 40.000 km. Hvis de har rundet de nævnte kmtal, bør pindboltene se værre ud end på trådstarters, dog uden og vide hvad trådstarters havde gjort ved afmontering a cylinder.


Kommentér på:
Cylinder skift, starter ikke!

Annonce