4.365 visninger
|
Oprettet:
Cylinder skift, starter ikke! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Cylinderen på min Pgo hot 50 var der en ret stor revne, som gjorde den larmede af helvedes til. Tog ud til til T-hansen og købte en ny sammen med nogle pakninger. Jeg har så skiftet cylinderen efter meget besvær, men nu vil den ikke starte? Jeg skiftede også tændrøret.
Hvad tror i problemet er ?
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
Er stempel ringene dem som sidder på stemplet?
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
Stempel ringene er de for det meste 2 ringe der sider på stemplet,
Men holder den kompression er det ikk det
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Men det er jo slet ikke sikkert det stempel passer til den cylinder..
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
Og selv hvis de knækkede midt over, hvad fanden skulle så ske? Så vil de forsat være inde i cylinderen og grundet møtrikkerne som det hele er spændt fast med, vil det ikke være til og rokke ud af stedet, haha.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
- Eller kører du stadig rundt på el-scooter?
Hvis de knækker under kørsel, kan krumtappen presse stemplet skævt i cylinderen, hvorved det vil låse sig fast og knække plejlstangen, som i værste fald vil smadre motorblokken..
- Det er langt fra første gang det sker.. (Dog ikke en risiko på en el-scooter).
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
Hvordan fanden skulle det kunne ændre på kompressionen hvis en af dem knækkede? Når cylinder er på så ER den på. Hvad fanden skulle kunne gøre at pindboltene så lige pludselig knækkede, når der så ikke længere bliver rodet ved cylinderen? Du helt væk menneske.
Trådstarter skriver om hans hot 50, som er en maskine (er vi alle bekendte med jo) hvor cylinderen ruster sig fast til pindboltene. Hvis det endnu ikke er sket, er det ikke utænkeligt at pindboltene ser ud som på hans scooter,. Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt. Kom lige tilbage til virkeligheden menneske, hahaha.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jun 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 6 Emner: 124 Svar: 2.545
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.109
Når et stempel med 2 ringe er sort under ring nr. 2, så er stemplet færdigt og ringene er færdigt.
Når du køber en cylinder, så køber du det inkl. stempel.
Det andet er en gang pis.
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
Har skiftet
-Cylinder + pakninger
-Stempel + ringe
-Tændrør
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.109
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 22
Benzinhanen virker! Stemplet virker!
Hvad mener du med vakumslange? Altså om den er utæt eller?
Svømmer? Vil du uddybe?
aug 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 65
Hvis den får benz er det ikk noget det at gøre
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Fordi... "Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt. Kom lige tilbage til virkeligheden menneske, hahaha."...
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
Pindbolten knækkede i forbindelse med afmontering af cylinderet, husk nu dette, tumpe Var den ikke knækket under AFMONTERING, ville pindbolten have holdt fint, hvis det blot var under KØRSEL.
Det er jo lige præcis der at forskellen er, at det var under AFMONTERING.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
"Hahahahaha, nu må jeg sku le."..
- Ja, gør du det, for du kan vel ikke finde ud af andet?
"Hvordan fanden skulle det kunne ændre på kompressionen hvis en af dem knækkede?".
- Pinboltene er det ENESTE der holder på kompressionen smarte?..
"Når cylinder er på så ER den på. Hvad fanden skulle kunne gøre at pindboltene så lige pludselig knækkede, når der så ikke længere bliver rodet ved cylinderen?".
- Igen, pinboltene er det ENESTE der holder cylinderen på plads.
- Når tændrøret gnister, antænder det benzinen i forbrændingskammeret, når dette sker, udvikles der et ENORMT tryk i forbrændingskammeret.
Dette tryk går i to retninger, det presser stemplet tilbage i cylinderen, og presser topstykket fremad. Hvad er det ENESTE der holder topstykket på plads?
Når ja, det er jo pinboltene !
"Du helt væk menneske.".
- Forkert.. Igen..
"Trådstarter skriver om hans hot 50, som er en maskine (er vi alle bekendte med jo) hvor cylinderen ruster sig fast til pindboltene. Hvis det endnu ikke er sket, er det ikke utænkeligt at pindboltene ser ud som på hans scooter,. ".
- Det ER tydeligvis sket for ham, derfor har han renset dem med en stålbørste, og DERFOR ser de ud som de gør nu..
"Hvis trådstarter ikke kunne få skruet pindboltene ud, siger det lidt sig selv, at pindboltene heller ikke går hen og knækker på et senere tidspunkt.".
- Igen, igen, IGEN TOG DU FEJL !..
-----------------
NEJ !
De knækkede IKKE ved afmontering, men ved MONTERINGEN !
- Læs dog hvad manden skriver..
Og JO, de kan SAGTENS knække under kørsel..
- Fatter du ikke pinboltene er det ENESTE der sørger for cylinder og topstykke ikke springer fra hinanden, når benzinen eksploderer i forbrændingskammeret.
Har du den fjerneste idé om hvor stort et tryk de pinbolte holder på?
Men tilbage til sagen..
Jeg siger til manden han skal skifte de pinbolte inden de knækker.
Hvorefter du siger "drop det, de har kun én funktion...".
- Og hvad skete der så klaphat?
Du er satme da dummere end vådt bølgepap, men det kommer nok ikke længere bag på nogen efterhånden..
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
<b>Da jeg skilte cylinderen ad og så ville samle den igen, så knækkede en af dem. </b>
Han har højst sandsynlig så mast lortet hen over, og på den måde belastet en pindbolt SÅ MEGET, at den så er gået hen og knækket. Pindbolten ville ikke være blevet belastet så meget, hvis det var at han intet rørte ved cylinder, og bare havde ladet det sidde på. Det kan jeg garantere ved og vædde 5000 kr på netop dette.
Desuden var der tale om 1 pindbolt, der er 4 pindbolte til og holde på cylinderet, og med hjælp fra de andre 3, havde denne pindbolt ikke knækket under kørsel. 5000 kroner på det, ville jeg have satset. Det sker KUN ved montering eller afmontering, fordi folk har tildens til bare og flå lortet af, og rokke lortet fra side til side, og derved ikke er særlig flink overfor pindboltene.
Pindbolten havde med GARANTI ikke knækket, hvis det var at det ikke skete under afmontering eller påmontering, fat det.
Forstil dig hvor mange dr big, hot 50 osv... der er ude på de danske veje, og som forsat kører på originale cylindere, selv efter 40.000 km. Hvis de har rundet de nævnte kmtal, bør pindboltene se værre ud end på trådstarters, dog uden og vide hvad trådstarters havde gjort ved afmontering a cylinder.
Cylinder skift, starter ikke!