{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

For ærlig som sælger? {{forumTopicSubject}}

Tænker på om man kan være for ærlig som sælger, når man laver sine annoncetekster?

Jeg skriver fra punkt til prikke omkring det jeg sælger, defekter osv... og ikke altid får jeg henvendelser, trods den billige pris. Jeg skulle sælge denne PGO new ligero for 2300 kr (satte jeg den til) og håbede på og få ca 2000, så jeg havde lavet 1000 kr i fortjeneste. Der skete ikke rigtig noget, til min store frustration.

Der var så en bekendt som tilbød 1700 kr. Jeg tænkte ''tjoh, jeg ikke sælge den på dba, vil han nok heller ikke kunne''

Samme dag han fik den, satte han den til salg for 3500 kr, skrev ikke at udstødningsophæng var hjemmelavet osv.... som jeg gjorde, men skrev bare at den kørte fint, alt virker udover elstart + den skal have nyt speedometerkabel.

Dagen efter blev den solgt til prisen...

WTF?

Bør man så ikke være 100% ærlig som jeg er, og fortælle om maskinen til punkt og prikke? Hvis jeg ikke engang kunne få udbudsprisen på 2300 kr, men at han dagen efter kunne få en sælger til 3500 kr, må der jo være et eller andet galt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For ærlig som sælger?
  • #1   28. jul 2014 den står sku rigtig pæn til den pris

  • #2   28. jul 2014 Ja, udover at sædet ikke kunne låses (splittes skåret af), styrskjold med speedometer sad lidt løst + den chrome ring var smadret i den ene side + et par bitte små huller yderst på sædet. Og med over 120 personer som havde set annoncen, i en lille uges tid, virker det til at man åbenbart kan være for ærlig i sine annoncetekster.

  • #3   28. jul 2014 heller ærlig så man ved hvad man køber end finden ud af det bagefter smiley

  • #4   28. jul 2014 Det med udstødningen blev der jo ikke skrevet om i annoncen, helleri kke med sædet, styrskjoldet osv... og alligevel kom der en person og så på den, og endte med og købe den til prisen. Så ærlighed kan da ikke være vejen til alt, åbenbart smiley
    I så fald så undrer det mig at jeg ikke fik den solgt for en pris der var 1200 kr billigere smiley


  • #5   28. jul 2014 Jeg havde heller givet mindre og vidst hvad jeg fik end meget for en der forsøger At "snyde"

  • #8   28. jul 2014 altså en brugt scooter behøver man ligefrem ikke oplyse lidt rust på en fælg eller forrrør eller om forrør er lidt hjemmmelavet, det gør jeg bestemt ikke.. Alt som ik er relevant oplyser jeg ikke. For 2000 en velkærende scooter og er der papirer med, det er godt nok sommer der kan gøre at ingen henvender.. men pris og vare skal følges ad, nogenlunde.. Selvfølgelig vil jeg aldrig snyde folk mht noget som sjældent vil starte osv smiley

  • #9   28. jul 2014 hoho så er basse glad smiley

  • #10   28. jul 2014 Præcis.

  • #11   28. jul 2014 Det er op til folk selv at kontrollere det de køber, da de som regel køber som beset.
    Hvis jeg selv køber noget brugt, næsten uanset hvad det er, undersøger og tjekker jeg det grundigt.
    Man kan jo altid stå og spille dum som sælger, hvis køber opdager en defekt, spørgsmålet er bare om det er det mest rigtige at gøre, og man kan hurtigt se på sælger om der er noget han ikke har fortalt om.
    Jeg har det som de fleste andre vel har det, jeg hader at blive snydt ved en handel, så kunne jeg eller ikke komme i tanke om at snyde andre.


  • #12   28. jul 2014 hmmm. jeg syntes du har gjort det rigtige, self hvis man "undlader" at skrive alle defekter osv. får man nok solgt hurtigere og dyre, men min erfaring siger mig at både jeg og køber er tilfreds med handlen hvis man er ærlig smiley

  • #14   28. jul 2014 Thomas

    Ja, jeg accepterede efter lidt over 1 uges tid en pris på 1700 kroner, så jeg bare kunne komme af med den. Det gav 2 dages bytur (Fredag og Lørdag) så tilfreds var jeg nok. Problemet ligger i at jeg solgte den til en jeg kender, han annoncerede den uden og fortælle om alt i annoncen, og fik alligevel skudt den af for 3500, 1200 kr mere end hvad jeg annoncerede den til. Han fik den solgt dagen efter og have købt den af mig, mens jeg i over 1 uge ikke kunne få de 2300 som jeg havde annonceret den til.

    Derfor jeg spørger til, om man slet ikke burde være ærlig i sine annoncetekster, men istedet skrive at den kører godt, alt virker udover elstart, og så være det som det eneste i annonceteksten (som han gjorde) og så dukker en køber op og som giver prisen på 3500. Havde jeg gjort det samme (der var trods alt ca 120 personer som havde været inde på annoncen) så kunne jeg måske også have haft fået den solgt til prisen, da min pris trods alt var 1200 kr lavere end hans pris var.


  • #16   29. jul 2014 Blevet snydt? Med hvad? Hullerne i sædet kunne han jo se inden han betalte for den. Det samme med styrskjoldet, da det rasler lidt under kørsel. Det samme med udstødning, da man kunne se at det ikke var originalt ophæng + elstart, som kunne tjekkes inden betaling. Kan ikke se hvorfor der skulle blive noget bøvl smiley

Kommentér på:
For ærlig som sælger?

Annonce