{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

en andens forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej
Når man køber knallert med nummerplade, hvis man så får den andens forsikring med, kan man så spare penge ved bare at omregistere til 490,- og overtage hans forsikring?
har ingen forsikring selv lige nu. Venter til jeg har knallert

http://www.quicknummerplader.dk/nummerplader/?gclid=CIq1-pynxb8CFWSzcgodXpoAqQ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en andens forsikring
  • #1   14. jul 2014 Haha, nej smiley
    Ved omregistrering opsiges han forsikring, da den så nu ikke længere står i hans navn. Har han så kun haft den forsikret i 3 måneder, så får han tilbage for de sidste 9 måneder hvor den ikke er forsikret. Så koster forsikring 900, vil han højst sandsynlig få 500-600 kroner tilbage. Selvfølgelig er det ikke bare noget du kan overtage, hahaha.


  • #2   14. jul 2014 Fair.. Det var min far der mente det smiley

  • #5   14. jul 2014 Nåååååå det var det han mente ..

  • #6   14. jul 2014 Ja, ifølge købeloven er der 3 ugers frist til omregistrering (kan gøres billigere til 380 kr ved selv og logge ind på skat.dk og benytte NemID.

    Dog ikke alle som går med til at give 3 ugers frist, fordi at folk simpelthen er for dovne til og få omregisteret, og så går der længere og længere tid før sælgeren får sine penge tilbage, og jo længere tid der går = jo mindre får han tilbage. Andre undlader helt og omregistre, og så skal sælgeren bøvle med og få nummerplade tvangsafmeldt, hvor han dog skal kunne bevise via en købskontrakt om hvornår den er blevet solgt, og at de 3 ugers frist ER gået.

    Derfor mange beder folk om og medbringe NemID og dankort, så det kan gøres samme dag den købes, så sælgere ved at de får deres penge tilbage og ikke skal igennem noget bøvl.

    Dette er ISÆR når der handles motorcykler og biler. Forstil dig at en 20 årig har en stor og dyr BMW som han giver 30.000 i forsikring om året. Hvis han skal vente 2-3 måneder på at en eventuelt tåbe til køber skal omregistrerer den, kan sælgeren stå til og tabe flere tusinde kroner. Vil sælger udsættes for det, på grund af en dum køber? Nej, og det er derfor at mange ikke stoler på folk smiley


  • #7   14. jul 2014 Så hvis vi gør det med nem id. Så skal jeg bare betale 380? Når der er nummerplade på

  • #9   14. jul 2014 Så stadig ned hos Quick og betale 490 for omreg

  • #11   14. jul 2014 Selvfølgelig kan hun beholde nummerpladen hvis den forsat er indregistreret.
    Det da næsten det samme som med motorcykler, 45 knallerter og biler. Skulle nummerpladerne blive afmeldt så de skulle betale for indregistrering igen? Nej vel? smiley

    Så ville det koste 790 kr for hver gang en knallert skulle indregistreres, og det er ikke tilfældet hvis den allerede har nummerplade smiley

    Ja, på skat.dk skal du kun af med 380 kr og trækkes direkte fra dit dankort. Dem du snakker om tager et gebyr for det, som skat også gør hvis du møder personligt op. Så gør det online og spar de 110 kr ;(


  • #12   14. jul 2014 Øh... Men der hos Quick får man pladerne med det samme, ikke?

    Nå.. Jeg bliver mere og mere forvirret. Jeg går gen og køber knallert med nummerplade og forsikring. Vi bruger nemid med det samme 380.. Så er JEG forsikret, ikke? Og så bruge 490 for nummerplade online eller direkte


  • #13   14. jul 2014 Du får INGEN plade. Indregistrering koster 790 HOS SKAT. Det kan ikke blive billigere, da det er derfra at Quick også skal have nummerpladen fra, så de vil tage en HØJERE pris. De 490 er KUN for omregistrering, som ellers kun ville koste dig 380 hvis du selv gik på www.skat.dk og omregistrerede.

    Og NEJ, for 380 er du IKKE forsikret. Det er hvad omregistrering koster ALENE. Er der nummerplade på så er det KUN 380 du skal af med + penge til forsikring, og så er du kørende.

    Hvis det endnu ikke er forstået så send dit nummer og så forklarer jeg det pr telefon, selvom jeg nu mener og have forklaret det på en god måde nu ,)


  • #14   14. jul 2014 Ok så jeg giver 380 via nem id. Og så ringer jeg til forsikring selskab og ordner forsikring? smiley

  • #15   14. jul 2014 Kan jeg så bruge nummerpladen der er på når de 380 er ordnet .. Og kører lovligt når jeg har købt forsikring?

  • #17   14. jul 2014 Ja, når du har været på skat.dk og omregistreret så under omregistreringen så forsikrer du den også på samme måde.
    Og ja, nummerpladen der sidder på beholdes. Omregistrering = derefter står den i DIT NAVN.

    Så omregistrering = 380.
    Forsikring = måske 850-900 kr. Til slut så plusser du de 2 tal sammen, og så trækkes det beløb fra dit dankort når du kommer til betaling.

    Og så er den forsikret og kommet over i DIT NAVN, og du kan derefter køre på den.


  • #18   14. jul 2014 Dr Big

    Ej, hold nu lige kæft, please smiley
    Jeg har den CPI aragon under min profil. den blev omregistreret ved og taste reg nummer ind når den skulle omregistreres, og når dette så var blev gjort, så kom man videre til at den skulle forsikres, og så kom man til betaling, og efter og have betalt så gik der nogle dage og man fik sin registreringsattest I SIT NAVN, hvorpå det gamle registreringsnummer også står på.

    Lad nu for fanden være med og forvirre pigen, når det ikke er sandt hvad du siger smiley


  • #19   14. jul 2014 Og alt det ordnes hos sælger, så han er sikker på at man ikke bare kører videre i hans navn?? Som du skrev tidligere..

  • #20   14. jul 2014 Det afhænger af hvordan sælger synes det bør være. Nogle sælgere mener at det skal gøres med det samme. Andre stoler på folk og lader folk gøre det selv.

    Stol på hvad jeg siger, gør PRÆCIS som jeg siger og så er du kørende.
    Lytter du til Dr Big så kommer du til og skulle af med flere penge, da du så skal betale for INDREGISTRERING, som koster 790 kr. Det dækker over nummerpladen + at den bliver indregistreret, og ved siden af ville forsikringen så komme, på 800-900 kr.

    Dette er KUN GÆLDENDE, hvis det er at du køber en scooter UDEN nummerplade, og som SKAL benytte nummerplade.

    Da du køber en scooter MED nummerplade og som I FORVEJEN ER INDREGISTRERET, så skal du gøre præcis som jeg længere oppe har skrevet.


  • #21   14. jul 2014 Super. Sælger ville skrive i aften, så hører ham lige ad. (-:
    Hvis jeg køber fredag, og vi ordner det med det samme. Er jeg så kørende fra den dag eller skal jeg vente på at forsikrings bevis dukker op med posten?


  • #23   14. jul 2014 Dr big

    Fordi du har en helt anden FORKERT mening, som kun vil koste trådstarter flere penge? Du siger ting som er forkerte og som IKKE bør siges. Det er KUN tilfældet hvis den sælges uden nummerplade, og så skal indregistres til 790 kr.
    Da den sælges MED forsikring og MED nummerplade, skal den IKKE indregistreres, og derved KUN omregistreres til en pris af 380. og så forsikring til 800-900 kr. Og så er trådstarter ude og køre med den i hendes navn.


  • #25   14. jul 2014 Pernille

    Går i sammen på skat.dk og omregistrerer den, vil du fra samme sekund du har betalt, have den ovre i dit navn og forsikret i dit navn, da den ved omregistrering ikke længere vil komme til og stå i sælgers navn. Du modtager så efter nogle dage registreringsattesten med posten, som du så skal have liggende derhjemme. Du behøver ikke og medbringe noget som helst, andet end den nummerplade som i forvejen sidder på maskinen.

    Så den vil fra afslutning af omregistrering være stående i dit navn og forsikret i dit navn.


  • #26   14. jul 2014 Du skrev det bare 2 gange at nummerpladen skulle afleveres, hvilket den ikke skal. Derfor jeg må gå ind og rette dig. At afmelde en nummerplade koster i sig selv 60 kroner. Ved siden af skulle hun så af med 790 kr for og få den indregistreret igen + 800-900 for nummerplade.

    Så skulle hun følge hvad du siger, skulle hun af med

    60 + 790 + 800-900 kr.

    I stedet for kun 380 + 800-900 kr.


    Og var jeg uviden på dette område, ville jeg godt nok føle mig taget ved røven, hvis det var at jeg fulgte dit råd smiley
    Derfor er jeg HÅRDT må gå ind og rette på dig, så trådstarter ikke står til og miste unødige penge smiley


  • #27   14. jul 2014 Er det ikke på nettet man gør det?

  • #28   14. jul 2014 Hvis det på nettet, hvad mener du så med at medbringe nummerplade? smiley

  • #29   14. jul 2014 Pernille, jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det nemmere for dig på skrift.

    Du logger ind på skat.dk
    Får den omregisteret og i samme omgang får den forsikret. Til slut så går du til betaling, og der betaler du så for omregistrering + forsikring.
    Når du har tastet dine kortoplysninger ind og trykker godkend, så er det ORDNET. Nu er den så kommet over i dit navn og den er forsikret i dit navn.

    Du kan SÅ køre på den helt lovligt, mens du ligger og kører i dit eget navn.

    Nu vil jeg ikke forklare mere, da jeg ikke gider og gentage mig selv igen smiley


  • #30   14. jul 2014 Super..

    Jamen blev bare forvirret da du skrev at jeg skulle MEDBRINGE nummerpladen..
    Tak for hjælpen.. Beklager, at jeg synes det er lidt forvirrende. Første gang jeg køber knallert der er i orden..
    Måske sælger er behjælpelig


  • #31   14. jul 2014 I værste fald så kan du opsøge din nærmeste synshal og få dem til og hjælpe dig. De skal bare have 100-150 kroner i gebyr for og hjælpe dig, som så skal ligges oveni de 380 det ville koste dig, hvis det var at du selv gjorde det på www.skat.dk

    Men gør som beskrevet og så får du den over i dit navn og forsikret i dit navn.


  • #32   14. jul 2014 Er sikker på at sælger ikke har noget imod at ordne det på nettet med det samme..

    Vidste dog ikke at der blev sendt en hel ny reg attest.. Men nu vil jeg ikke give dig flere grå hår og spørge ind til det smiley tak! Det har været en stor hjælp!


  • #33   14. jul 2014 Du skal have den gamle registreringsattest med hjem, men den bliver ugyldig når du modtager din nye, da den nye vil stå med dit navn på.

  • #34   14. jul 2014 Super. Se hvor uviden jeg er. Troede ikke der var personlige oplysninger på reg attest..... Bare knallert oplysninger...

    Hvor pinligt... Men man skal jo lære det et sted...
    Skylder vist en bajer smiley


  • #35   14. jul 2014 Ja, stik mig en bajer når jeg skal indtage København på Fredag, haha smiley

  • #37   15. jul 2014 Køber skriver at han synes vi skal vente med omreg. efter salg

  • #38   15. jul 2014 Jeg kan nemt være behjælpelig, men afhænger af at jeg skulle kunne være ved siden af når det gøres, eller at du finder en anden med forstand på det smiley

  • #39   15. jul 2014 Skal den rigtige ejer være med eller kan jeg selv gå på skat når jeg har hans reg.?

  • #40   15. jul 2014 Hvorfor mon han vil vente efter salg,. Er meget paranoid, og bange for at blive snydt smiley

  • #41   15. jul 2014 Der er sku intet og frygte.
    Så længe du har registreringsattest med samme registreringsnummer på som der sidder på knallerten + samme stelnummer, så er der intet og frygte smiley


  • #42   15. jul 2014 Haha ok !

  • #43   15. jul 2014 Når sælger ikke vil omreg med det samme. Kan jeg selv gå hjem og gøre det på nettet? Og være forsikret fra den dag af

  • #44   15. jul 2014 Ja du kan.

  • #45   15. jul 2014 Okay tak

Kommentér på:
en andens forsikring

Annonce