{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet med alkohol i blodet...
  • #1   15. jul 2006 Jeg ved det egentlig ikke, <b>MEN</b> så vidt jeg ved er det kun på en <b>45 scooter</b> det sker. Prøv at gå ned på din <b>lokale politistation</b> i morgen og spørg, som om intet er sket. <b>Det er det eneste råd, jeg ka' gi' dig</b> <i>;)</i>

  • #2   15. jul 2006 Jeg har bare hørt, der kun sker noget på en 45 scooter, men hæng mig ikke op på det smiley

  • #3   15. jul 2006 Hvad var promillen?

  • #4   15. jul 2006 Hvis den var mellem 0,5 og 0,8 slipper du med bøde. mellem 0,8 og 1,2 betinget frakendelse i 3 år.
    over 1,2 ubetinget frakendelse mindst 2 år.
    Sådan mener jeg det er, men hæng mig ikke op på det, de laver jo reglerne om hele tiden.


  • #5   15. jul 2006 Hvis du kørte knall. 30 får du en bøde på 2 kg.

    Hvis du kørte på det 45 lort som sætter ens kørekort i fare, er dit kort vitterligt i fare.

    Man kan ikke miste sit kørekort, uanset hvad man laver på en 30 knallert. Det udnytter jeg groft.


  • #6   15. jul 2006 Nu skal du lige passe på, med at spamme med indlæg, efter hinanden.

  • #8   15. jul 2006 Edwins ©

    Du tar fejl,bliver du taget på en 30ver med alkohol i blodet ryger kørekortet,selv en mini traktor græs klipper kan det også tages,og bliver du taget for mange gange på cykel snupper de det såmendt også,for så er man som de siger drukfældig.bare lige en oplysning til alle.


  • #9   15. jul 2006 - > P a D D e W a N < - Du er da en humor dreng man !!

  • #11   15. jul 2006 Det er fint at folk tror at kortet stryger ved scprutkørsel på 30'er, men det er ikke tilfældet.

    Som en Politimand så viseligt sagde i radioen: "Man kan ikke miste sit kørekort ved at fremføre et fartøj som ikke kræver kørekort.."

    Hvad så med 2 fulde mænd i en barnevogn på vej ned ad hovedgaden? Hvem mister kortet, ham som sidder i barnevognen, eller ham som skubber?

    Den holder ikke, og jeg vædder gerne 10 kg.

    Skriv "spirituskørsel på knallert" på Googles søgelinie og erfar det selv.

    Det er en helt anden sag hvis man kører på 45 knallert, så stryger kortet, og jeg forstår til min død ikke at folk med bilkørekort fiser rundt på en 45'er. Slå en forkert skid på din 45'er og du mister dit kørekort til bil og hele lortet.

    Næhh tak, en 30 knallert, tak. Så er man usårlig, alt hvad det kan koste er bøder. Det er pr. definition ikke et motorkøretøj, men en cykel med hjælpemotor.


  • #12   15. jul 2006 Du kan ikke miste kortet uanset hvad du laver på en knallert 30.

    Kørelæren på MC kortet har bekræftet det. smiley


  • #13   15. jul 2006 Men rigtigt, bliver man gentagne gange stoppet fuld på 30'er siger de at man har et sprutproblem, og så er det en anden sag...

  • #14   15. jul 2006 Ikke for at skændes med jer,men i tar fejl de nupper det sådan er det bare,en knallert går under et motor redskab og må ikke føres i beruset tilstand,

  • #15   15. jul 2006 Erik, helt serøst, jeg er rede til at vædde 10 kg. med dig.

    Var nu rar at sætte dig ind i detaljerne og vend så tilbage.

    Lidt fra nettet og jeg finder gerne mere, hvis der stadigvæk er et overbevisningsproblem:


    KNALLERT

    Hvad angår knallerter, er der 2 slags knallerter:


    De 'gammeldags' ikke indregistreringspligtige knallerter.
    De nye indregistreringspligtige 45-knallerter.
    45-knallerten betragtes i forbindelse med spirituskørsel som en motorcykel, dvs. Du bliver straffet efter samme regler som biler og motorcykler.

    Den alm. knallert har følgende straframme ved spirituskørsel:

    Bøde ved førstegangskørsel uanset promillens størrelse. I gentagelsestilfælde kan straffen stige til fængsel i op til 1 år.

    Hvis Du trækker knallerten, er Du ikke fører, og kan ikke straffes for spirituskørsel.

    En ansvarsforsikring og / eller ulykkesforsikring kan nægte at betale erstatning, fordi der kan være handlet forsætligt.







  • #16   15. jul 2006 Lidt mere og prøv nu at forstå, istedet for at være påståelig. Jeg har sat mig grundigt ind i dette spændende emne:

    Da der ikke findes et egentligt kørekort til knallerter (dvs. ikke på tilsvarende måde som ved biler), er det ikke muligt at frakende kørekoret for spirituskørelse på sådanne køretøjer. Fører man derimod en 45-knallert i spirituspåvirket tilstand (der jo kræver almindeligt kørekort), vil det være muligt at få frakendt kørekortet.



  • #17   15. jul 2006 Edwins © har så lige snakket med politiet,og giver dig ret at der er læmpet på reglerne,første gang en bøde anden gang måske en bøde 3 gang frakendelse af kørekortet,og så kunne han ikke lige svare på det nye med nummerplader på 30 da den jo er registreret,men vi fik da en hyggelig sluder om dette så forsat god dag til dig.

  • #18   15. jul 2006 Ps glemte lige lad vær at tale ned til folk,tror nok jeg er alderspresident her på SG :):)

  • #19   15. jul 2006 Erik, jeg kunne ikke drømme om at tale ned til nogen og er ked af hvis det er blevet fortolket sådan, men når man hører dette med kørekort i fare på på en 30'er tager man til genmæle.

    Vores spirituslovgivning er på værste svenske vis blevet så restriktiv at man dårligt kan drikke et glas rødvin til moster Agathes flæskesteg uden at skulle have dårlig samvittighed i bilen.

    Jeg sejler speedbåd og vi får en kringle eller to på havet. Så tager jeg knallerten hjem. Der er ikke tale om kørsel i beruset tilstand, men man må ikke køre bil sådan.

    Der er et hul i loven og det udnytter jeg. Derfor har jeg indgående kendskab til loven på dette område og derfor svarer jeg igen, når skrønen om mistet kørekort til bil ved 30 knallertkørsel dukker op.


  • #20   15. jul 2006 Alderen har vel heller ingen relevans, men at dømme efter vores køretøjspark er jeg ældre end dig.

    Jeg har ihvertfald erfaret at blandt sådan nogle gamle røvhuller som mig er allergien overfor plasticscootere så stor at der ingen findes blandt veteranerne i værkstedet.


  • #21   15. jul 2006 Edwins © Muligt det med køretøjspark men jeg er fyldt de 60 smiley

Kommentér på:
Stoppet med alkohol i blodet...

Annonce