{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Udst. soddet til ..? Fræs udst port ?? FZ50 {{forumTopicSubject}}

Jeg Købte min fz50 for ca et halvt år siden. Efter at den har stået stille i 3 år, skulle jeg bare lige, rense kabu, og smide nyt filter indmad i og så rullede den ellers bare.!

Den kørte pisse godt, solidt omkring de 36-37 km/t (2 Portet 41mm alu cylle - altså 30 model / Begrænsning i studs er der / rest. STD) på toppen.
Den havde også et skide godt optræk af en Fz og være, go' luftblanding, total STD og masser komp.

Men her får 2 måneder siden, er den bare begyndt og blive FUUUUCKING sløøøøv, mere og mere for hver dag....!
Og nu idag, er den så ringe at den ikke ka' træk ordenlig op af bakker mere ( falder i fart), og topfart ligger kun på de 30 stykker nu.
Jeg mistænker lidt den billige "hav" olie jeg købte fra Harald-nyborg. Min teori er måske at den er så ringe at, den ødelægger forbrændingen på en måde der, danner meget sod i udst. porten.

Er selv i lære som smed, så jeg smutter ud på arbejdet en a de nærmeste dage vil forsøge at fræse det væk, plus lidt mere ;).

Men vil lige høre jeres mening, tror i det noget helt andet der er galt ? eller tror i det samme som mig ?

Og vigtigst, er der nogle med erfaring indenfor fræsning af udst. port ? tænker os lidt på, der må jo os være forskel på at fræse i alu og så i skøbejern. Den 2 portet jeg har, er jo af alu.

Og så har jeg overvejet at fræse studs op, når nu jeg alligevel er igang. nogle der ved nogen om det ?` den er jo begrænset til 9mm så vidt jeg ved. Skulle ihvertfald gerne gøre den 3mm størrer, så det passer til std kabu der er 12mm. og så er membran jo enkelt pladet, så den vil jeg ogs fræse op og smide en ny plade i, fra klipselv plade.


Mange tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udst. soddet til ..? Fræs udst port ?? FZ50
  • #1   2. aug 2014 Det med at lave udstødningsporten større er en dum ide, jeg har rodet med fz 20 pr nu og jeg har været der i de tidlige år, en 2 takt er meget afhængig af modtryk fra udstødningen for at yde moment, og ja laver du porten større mister du optrækket, i det hele taget kræfter, dog har jeg set at det giver lidt af File porten inden i cyl 1-2 mm frem men ikke lave selve hullet i alu større.

    At den er sløv er ofte til sodet port men bare skrab med en skruetrækker , udstødningerne er også nogen der tilsoder.

    At fjerne plump i studsen giver 1km/t ca når cyl er std, skift cyl så køre den langt hurtigere, den std cyl du har kan faktisk ikke købes mere, selv t Hansen s to port er ubegrænset så den køre over 40, det har noget med port tider at gøre.

    Så mit råd , skrab udstødnings port ren og test med hånden om det er tryk på udstødnings røgen hvis ik, så kan man brænde udstødningen , varm den op over en time så den har været rød glødende over det hele , jeg plejer at lægge den på et stativ så den ikke har af køling fra jorden eller andet, og lade en ukrudts brænder brænde opad den og flytter så lidt på den en gang i mellem .


  • #2   2. aug 2014 Tjek også at der er motor olie i gearkassen,
    Somme tider er simring mellem gearkasse og krumtap utæt og den drikker olien,
    Det både tilsoder din port og udstødning, men når olien næsten er Væk glider koblingen dårligt i skålen og trækker ved langt lavere omdrejninger , så tap olie af og mål, top op til 500ml og fyld på igen.

    Den skal have motor olie til mc, der er JASO MA mærket,
    Det er til kobling i olie bad, 10/40 er fint, feks t Hansen har 1 liter castrol 10/40 under mc, olie og pleje.


  • #3   2. aug 2014 Tak for svar Allan R!

    Tænkte også lidt på ang. planing af topstykke måske, har du nogen erfaring med det ? eller evt. nogle gode råd smiley


  • #4   3. aug 2014 Jep, det giver meget lidt, og skader hurtigt krumtappen som jo ikke lige fåes billigt til fz, så jeg ville bare holde mig til ekstra benz og luft,

    På std orig cyl kan du få ekstra optræk og fart ved at sætte 2-3 bund pakninger ovenpå hinanden bag cyl


  • #5   6. aug 2014 ok, vil prøve det med pakningerne.

    Forresten, jeg har en 24 år gammel instruktionsbog til fz i perfekt stand. Er sådan en møj værd ? og vil den måske ikk blive mere værd :)?


  • #6   6. aug 2014 Hva med trimfjedre forresten, de to der sidder i er jo nok aldrig blevet skiftet, hvor får man sådan nogle? evt (lidt) strammere? og hvor meget arbejde er der i og skifte det ? smiley

  • #7   7. aug 2014 Jeg hAr skiftet de fjedre 6 gange med nogle tun fra , motoline, alke knækkede, og nogle smadrede tandhjul.
    Fz bog er 150-250kr værd


  • #8   7. aug 2014 okey, tak for info, holder mig fra fjedre så smiley

Kommentér på:
Udst. soddet til ..? Fræs udst port ?? FZ50

Annonce