{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.038 visninger | Oprettet:

Baotian kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en brugt baotian fra 2009 og den kunne fint starte da jeg købte den og kørte en tur.. Har også fint virkede senere, men nu kan jeg bare ikke få den igang.. Dødmands knapen er ikke slået til og har fuldt tanken op med benzin.

Ham jeg købte den af har aldrig haft problemer med den så forstår det ikke og den kunne fint starte da han havde den også når den havde stået stille i flere måneder.

Hvad gør jeg forkert?

Håber i kan hjælpe..

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baotian kan ikke starte
  • #1   22. jul 2014 Tjek om den gnister, om den får benzin og om der er god kompression

  • #2   22. jul 2014 Den virkede jo fint tidligere og ham jeg købte den af har aldrig haft problemer med den... så underligt den pludselig ikke virker..

  • #3   22. jul 2014 Kan det være noget med støtte foden?

  • #4   22. jul 2014 Baotian er en 4takter. Hvis du har sidestøttefoden nede kan du IKKE tænde af sikkerhed. Ellers er deres batteri lort. Sluk lyset på knappen før du slukker scooteren. og tænd det først når du kører smiley

  • #5   22. jul 2014 okay jeg prøver lige...

  • #6   22. jul 2014 Da min baotian rebel gik død var det batterien.. Fik det så skiftet da det var umuligt at lade op, så virkede den igen. og havde ikke problemer med den da jeg fik at vide det med lyset:-)

    Håber det virker smiley


  • #7   22. jul 2014 Der er kun side støtte fod på den jeg har købt og den er slået op men starter ikke... dødmands knap er slået fra...

  • #8   22. jul 2014 Skal der være batteri på den før den kan starte?

  • #9   22. jul 2014 Kommer an på om du bruger kick eller el smiley

  • #10   22. jul 2014 Har også slukket lyset..

  • #11   22. jul 2014 Hm ): Har ingen ide så.
    Solgte min forhurtigt til at vide mere om den.. ;p



  • #12   22. jul 2014 Hånden for karburatoren så der dannes vaccum, tjek så derefter om tændrær er blevet fugtigt, og selvfølgelig også tjekke om den gnister.
    Har før solgt en stalker som gnistede meget svagt, men gnistede da. De forsøgte og få gang i den maaaaaaange gange i løbet af en dag og kunne ikke finde ud af hvad den fejlede. Havde en baneracer motor liggende i skuret som de havde givet i bytte for den stalker, hvor vi tog et 9er tændrør fra den og smed på deres (de var kommet for og bytte den tilbage til mig, da de havde opgivet den) og så efter og have smidt det i så startede den med det samme.

    Så selvom et tændrør giver gnist, er det ikke altid ens betydende med at man kan køre med tændrøret.

    Samme med en rmx jeg engang ejede, som spruttede osv... når der blev givet gas. Nyt tændrør og problemet var løst, selvom den sagtens kunne starte med det gamle tændrør smiley


  • #13   22. jul 2014 Altså... Ham jeg købte den af har aldrig haft problemer med den så forstår ikke detr sker lige når jeg køber den.. Det er vildt træls..


  • #14   22. jul 2014 Man kan ikke altid stole på sælgere smiley

  • #15   22. jul 2014 Den har kun kick el virker ikke

  • #16   22. jul 2014 Virkede fint da jeg købte den og efter.. vidste ikke der var dødmands knap så jeg trykkede på den mens jeg kørte så gik den ud.. og kunne fint starte efter det så jeg kørte videre og fyldte benzin på startede også fint efter det.. så kom jeg hjem og og gik ind kørte igen lidt efter så kunne den ikke starte??

  • #17   22. jul 2014 Hmm han virkede nu meget fin ham jeg købte den af.. han har aldrig haft problemer med den sagde han

  • #18   22. jul 2014 OG? Jeg solgte også engang en NRG som jeg ingen problemer havde haft med. Solgte den så og tog imod en check, hvilket jeg ikke rigtig var tilfreds med, da den så skulle indløses til kontanter. Køberen ville køre hjem på den, fint tænkte jeg, da jeg selv havde kørt til stranden på den og i byen osv.. på den.
    Han når ca 30 km og så bliver jeg ringet op om at den er gået ud, og at de nu ville komme tilbage med den og hente checken. Jeg sagde at det aldrig har været sket med mig, og at jeg ikke tager noget tilbage, da den er købt som beset. Desuden tager man intet tilbage som ikke er i samme stand som ved salg, som den jo pludselig ikke var, da den nu ikke kunne køre mere.

    Solgte også engang en aprilia classic som jeg hentede, kørte hjem på og lå og kørte rundt på da jeg havde fået den også, og solgte den så engang til en fra København. Han løb tør for 2taktsolie og så satte cylinder sig, og jeg vidste sku ikke at olielampen ikke virkede. Der var ingen sure miner med ham dog, men alligevel. Man kan ikke altid sælge noget og vide sig sikker på at næste ejer har den i 5 år siden problemer smiley


  • #19   22. jul 2014 Ja sandt nok.. men bare meget underligt.. han virkede meget flink ham jeg købte den af og han ville ikke snyde mig på nogle måde.. forstår det bare slet ikke.. det er så træls


  • #20   22. jul 2014 Kan stadig ikke starte heller ikke med hånd over kabu....

  • #21   22. jul 2014 Er der en i århus der kan komme og lave det for mig så den kan starte og kører igen ??

  • #22   22. jul 2014 Det virker som om at du ingenting fatter smiley
    Jeg har heller aldrig været en skidt sælger, ej heller de gange hvor maskinerne pludselig ikke køre mere, da de forsøgte og køre en lang distance hjem på deres nyindkøbte knallerter. Jeg har kun været en skidt sælger, dengang hvor de ville komme tilbage med en ikke kørende maskine, når jeg ingen indflydelse havde på at den ikke længere kørte.


  • #23   22. jul 2014 det har jo ikke noget med sagen at gøre..
    ham jeg købte den af var der ikke noget med det er jeg sikker på..
    han har ikke snydt mig.. han ville også gerne komme her og hjælpe men han er taget i sommerhus nu.
    derfor jeg spørger om der er en der kan hjælpe ??


  • #24   22. jul 2014 Hvor gammel er du? 12? Det er som om at det ikke synker ind, at sælgeren måske har solgt den i GOD TRO, men at den stadigvæk pludselig ikke ville køre (som nu) kort tid efter at du er kommet i besiddelse af den, PRÆCIS som der er sket med 2 maskiner som jeg har solgt, som i mine tilfælde var en NRG og en aprilia classic, hvor den classic bare løb tør for olie, og jeg ingenting aner om hvad der skete med den NRG.

    Det er ting som IKKE skete mens jeg havde den, og derfor solgte jeg dem I GOD TRO, og var en flink sælger hele vejen igennem.

    Lær nu og forstå hvad jeg siger, for fanden da.


  • #25   22. jul 2014 Jeg læser da hvad du skriver.. men jeg er 100 på det ikke er derfor.. han har aldrig haft problemer med den jo... så underligt hvis der lige pludselig ikke er mere olie på den?

    læs selv hvad jeg skriver...


  • #26   22. jul 2014 Hahaha, glem det.

  • #27   22. jul 2014 Jamen tak for hjælpen så da.

  • #28   22. jul 2014 Har ejet sådan en (samme mærke som din)

    profilbillede
  • #29   22. jul 2014 Og sådan en, også samme mærke.

    profilbillede
  • #30   22. jul 2014 Hvad skal jeg bruge det til?

  • #31   22. jul 2014 Som blev solgt sammen med sådan en her stealth, og INGEN af dem kunne køre.
    ALLE har kunne køre da de blev indkøbt (udover den røde, som havde fået vand i tanken) og med tiden så gad de bare ikke og starte mere, om der blev rodet med ventiler eller andet pis.

    Den hvide er skildt ad, fordi at hele ledningsnettet er IRRET, så den stod til og være ubrugelig.

    Alle 3 maskiner blev afhentet for kun 800 kr.

    Den røde kostede 1000 + transport derind.
    Den hvide kostede 3500, købt af min fars formand.
    Den anden vide fra t-hansen (den stealth) blev købt for 2500.

    INGEN af dem kørte til sidst, uanset hvad der blev gjort. Det er billige lorte maskiner, så er det sagt.


    profilbillede
  • #32   22. jul 2014 Det har jeg ikke noget med sagen at gøre det der..
    Forstår slet ikke hvorfor du skriver alt det der..

    Ham jeg har købt den af lyver ikke og den har aldrig virket da han havde den.. Forstår slet ikke hvorfor du skriver en kæmpe roman om alle de ting der..... Det hjælper jo ikke smiley


  • #33   22. jul 2014 Du er simpelthen dummere end snot, sorry smiley
    Jeg siger, at hvis det kan ske med de HELE TO BAOTIAN'ER som jeg har været i besiddelse af, og der er sket de ting som der er sket med dem (som sker med alle billige lorte 4taktere) så kan det OGSÅ ske med din, FRA DAG TIL ANDEN.

    Seriøst, er du 12 år som jeg gættede? Det er som om at du virkelig ikke forstår noget.


  • #34   22. jul 2014 Det er jeg da ikke. Hvorfor skriver du sådan noget?

    Du læser ikke hvad jeg skriver jo. Ham jeg har købt den af har aldrig haft problemer med den, så sjovt at den ikke virker når jeg har den? Der har aldrig været noget galt med den mens han har haft den så der kan da ikke bare ske noget med det samme jeg har den vel? Det giver jo ingen mening at den ikke virker når jeg har købt den?

    Nej jeg er ikke 12 år.. Og lad venligst være med at skrive mere for du hjælper jo ikke


  • #35   22. jul 2014 Knallerter er simple, find årsagen til hvorfor den ikke kører så. Det er givet meget gode bud på hvad årsagen kan være.

  • #36   22. jul 2014 Det kan være dødmands knap måske for det vidste jeg ikke den havde så den har jeg brugt mange gange... måske derfor?

    men jeg har ikke forstand på scooter så kan ikke rode med det.... derfor jeg spørger om der er en der kan hjælpe mig..


  • #37   22. jul 2014 Det kan være dødmandsknap, lige så vel som det kan være CDI'en eller karburatoren, da disse 2 ting er meget svage på de billige 4taktere.
    Du kan også skrue tændrør ud og tjekke om der er gnist på tændrøret. Prøv eventuelt også og skrue tændrørshætten af og sæt den direkte på spidsen af tændrøret. Nogle gange kan tændrørshætten også være en anelse defekt, nok til at der ikke er ordentlig forbindelse igennem.

    Støttefoden skal være oppe + dødmandsknap skal være fra (det jo bare en vippe knap, som kan vippes op og ned)

    Igen, knallerter er simple, find årsagen til hvad problemet er smiley


  • #38   22. jul 2014 Dødmands knap er slået fra.. underligt hvis CDI lige pludselig bare er gået i stykker og der er fin luft i kabu når jeg holder hånden over.. kan ikke se om der er gnist for jeg kan ikke både trykke på kick starter og se om der er gnist.. for man skal give den gas for at den kan starte.. der er ikke skidt i tændrørs hætten.. side støtte fodden er oppe..

  • #39   22. jul 2014 HAHAHAHAHA, ej nu opgiver jeg sku fandme, hahaha.
    Jo, gu fanden kan man så holde tændrørshætte med tændrør i, med en parpegøjetang, og så holde den på stel et sted, mens man træder på kickstarter og ser om der er gnist. Seriøst, jeg opgiver. Uanset hvor detaljeret man forklarer tingene, er det som og forklare en 4 årig om hvad astrofysik er smiley


  • #40   22. jul 2014 Der er fin gnist og fik den næsten igang... men ikke helt.

  • #41   22. jul 2014 Så satser jeg stadigvæk på at du lige bør holde hånden for karburatoren (HELE TIDEN) give lidt gas i mens der trædes, og så hopper den formentlig igang. Du SKAL få benzin på hånden når du holder den helt ind til karburatoren med en flad håndflade. Du opnår nemlig større vaccum ved og gøre som følgende.

  • #42   22. jul 2014 Holder hånden for kabu men starter ikke og får også benzin på hånden.

  • #43   22. jul 2014 Prøvede du så bagefter og lade være med og holde hånden for karburatoren, og så bare give gas mens der blev trådt?

  • #44   22. jul 2014 Ja har jeg også prøvet.

  • #45   22. jul 2014 Så må du jo punge ud for og tjekke om diverse dele på knallerten er defekt. Ud og køb et nyt tændrør. Har dette ikke hjulpet så prøv og indstil ventilerne, som du skal bruge søgerblade til. Hjælper dette ikke, tag karburator af og eventuelt skift den ud, eller analyser den og se hvad der eventuelt kunne være galt, og virker dette ikke så skift CDI'en.

    Er du for nærig til ovennævnte, bør du slet ikke eje scooter, og så viser du jo at du er lidt ligeglad med knallerten smiley


  • #46   22. jul 2014 Jeg har ikke meget forstand på scooter og vil ikke rode med det for så ender det sikkert bare med det går helt i stykker.. Jeg har ikke tændrørs nøgle så det kan jeg ikke..

  • #47   22. jul 2014 Det er sikkert tændrøret fordi jeg har prøvet starte den mange gange.. Det er sikkert sodet helt til? Men har ingen tændrørs nøgle..

  • #48   22. jul 2014 Så må du seriøst ud og investere i noget værktøj.

  • #49   22. jul 2014 Skal der være strøm på batteriet før den kan starte?
    Den er jo helt lovlig og kører 30km/t
    Kan være batteri er dødt og der skal være strøm på før den kan starte?

    Kan det være det?


  • #50   22. jul 2014 Ja, hvis det var en kymco super 8, så skal der være batteri på. Ikke på en baotian.

  • #51   22. jul 2014 Og jeg troede jeg var dum?:O

  • #52   22. jul 2014 Dine ventiler skal indstilles! Og efter det begynd og træd mange gange! smiley
    Hvis du ikke har styr på scooter eller noget så få din far eller nogle der har styr på det til at hjælpe! smiley din vacum membran* den der sidder på kaburateren med et sort låg oven på pil låget af langsomt!!!! Og tjek om den der gummi cirkel er bulet eller hullet hvis så skal du købe en ny! 150 kr hvis gummi delen er utæt eller i dårlig stand så køre scooteren dårligt! Og har meget svært ved at starte! smiley

    ( det dummeste man kan gøre er at lave scooter når man ikke ved noget)


  • #53   23. jul 2014 Tjek ventiler

  • #54   23. jul 2014 Benjamin C: præsic! smiley tak for dit gode råd med ventilerne forleden smiley det hjalp sgu! smiley

  • #55   23. jul 2014 Det var så lidt smiley der er nogen der glemmer at en 4t skal have justeret ventiler en gang i mellem.

    Jeg tjek mine ventiler for være 3000 km, og 1000-2000 km olieskilt samt oliesi. (Min baotian)


  • #56   23. jul 2014 Så kører den igen. Fik en flink en herinde fra til at kigge på den så nu startet og kører den igen, men skal have købt en ny indsugnings studs til den, da den er ved at gå i stykker smiley

    Og det skal ham manden nok hjælpe med også. Han var meget flink smiley


  • #57   23. jul 2014 Kajtiiiing: sjovt at høre om hvor reel du er når du handler, men knægten beder om gode råd og mener jo præcis IKKE han er blevet snydt....Han beder om gode råd til hvad han selv kan gøre når han ikke har så meget erfaring.
    Lad dog være med at sige at han er dum og lign. Manglende erfaring er ikke det samme som dum vel?
    Det tyder modsat på at han bruger hovedet istædetfor at kaste sig over noget man ikke har forstand på, og måske ødelægge mere end man gavner?.....


  • #58   23. jul 2014 Læste du hvad jeg skrev så ville starten på din besked ikke lyde sådan smiley
    Jeg siger at han lige såvel som 2 andre jeg har solgt til, kunne have været UHELDIG, at knallerten pludselig ikke ville køre mere, som da jeg solgte en NRG for 4000 kr (en check) og efter 30-35 km ikke længere ville køre. De ville refundere den, hvilket jeg afviste. Jeg havde selv været på stranden på den, ude rundt i byen på den osv.... og så solgte jeg den.

    Det samme med en aprilia classic, hvor den løb tør for olie, uden at vise det ved at en lampe skulle lyse, hvilket jeg heller intet kendte til.

    Derfor kunne han lige såvel være blevet ''taget ved røven'' som den ene af køberne (til nrgen) følte at han var blevet, selvom jeg aldrig havde haft problemer med lortet jeg solgte ham.

    Lige såvel som emd den aprilia classic, som løb tør for olie.


  • #59   27. jul 2014 Nå, for at sætte punktum i sagen her, så er jeg ham her indefra der fik opgaven at fikse denne boatian, scooteren har kørt 3000km og ikke slidt, jeg tjekkede tændrør som var sort af sod bare efter 5km ,det var nyt. Tjekkede ventiler, de stod perfekt ,
    Karburator var helt sort i indtaget, samt luftfilteret var beskidt på bagsiden af filteret,
    Jeg nægter at tro at tidligere ejer har haft en vel kørende maskine, han har opgivet og solgt den, hvis man rensede tændrør for hver 5-10 km kunne den starte og køre, lige som da Christian her hentede den, fejlen var den membran der styre frisk luft indtag til udstødningen , den ikke kun tog luft ind, den blæste derimod udstødnings røg ind i luft filter kassen bag filteret og skabte tryk, sodende karburator til, og gav meget dårlig motorgang, nål under gas spjæld var også bøjet, men kunne rettes, den havde også problemer med at den ikke og gas når gashåndtag blev drejet nok derfor. karbu og filter blev renset , og slange fra friskluftsmembran blev taget af, nu køre scooteren rent i motoren , topfarten steg 10 km/t og optræk blev 3gange bedre
    Olien er skiftet. Og elstart knap er pudset og renset så den virker.
    Det er altid godt at kunne hjælpe folk.


  • #60   28. jul 2014 Hej Allan.

    Det er super fedt at du vil hjælpe, jeg sætter virkelig stor pris på at du vil bruge din tid på at hjælpe folk. Den kører bare skide godt nu, næsten som ny smiley

    Og den er meget bedre i optræk nu nu. Det er bare så dejligt at der findes mennesker som dig som vil hjælpe andre. Nu er det kun nogle små ting der mangler at blive lave på den. Der er ikke lys bagpå når man kører med lang lys, det må vi lige kigge på næste gang, for der skal være lys bagpå når der er lang lys. Det håber jeg også du kan få lavet. Og så sædet, jeg må se om jeg kan finde et brugt sæde billigt. Og få købt en kædelås i thansen.

    Jeg kunne følge med bilerne mens jeg kørte på cykel stien her tidligere idag. Det kunne jeg slet ikke før, der kunne jeg følge med en cykel haha. Nu kører den bare super godt.

    Mange tak for hjælpen Allan smiley


  • #61   28. jul 2014 HAHAHAHAHA, så viste det sig at jeg alligevel havde ret. Tumpe smiley

Kommentér på:
Baotian kan ikke starte

Annonce