{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Kaasje
Kaasje
Tilmeldt:
26. jun 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88

Ny scooter fyldt med problemer. {{forumTopicSubject}}

Hey SG.
Vil egentlig bare lige høre jeres mening. Står i den situation at jeg har haft købt en Scooter hos Thansen for lige godt et år siden, denne måned. Men siden jeg købte den har der været problemer med den. Udover det er min første scooter, fik jeg intet at vide omkring scooteren før køb, og end ikke en service bog har jeg fået endnu.
Har siden køb haft problemer med pivende bremser, som er blevet "fikset" 4-5 gange nu, og har været til rep. med den gentagene gange fordi motoren gik ud.
Her i mandags skete det værst tænkelige så, den gik ud i et sving, som resulterede i at jeg blev kørt ned, og blev efterladt med et åbent sår på armen. Billisten flygtede endda fra scenen.
Er begyndt at miste glæden ved at køre på den, da jeg konstant er bekymret for hvad den nu kan finde på.
Den virker selvfølgelig fint på værkstedet, og hvis de skal prøve noget, så koster det mig mange penge. F.eks. skal der betales 1500 for skjolde og 1000 for syn, som jeg intet havde fået noget at vide om før jeg indleverede den. Desuden koster et par vinterdæk 1500kr oven i.

Jeg håber at det hele gav lidt mening, men vil alt i alt, bare høre hvad i ville gøre i min situation.
"Suck-it-up" og betale for de skader der er forvoldt af problemerne på en et år gammel scooter?
Eller se hvorvidt den bliver ved efter synet, og kræve pengene tilbage, og købe noget billigere, men åbenbart mere sikkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny scooter fyldt med problemer.
  • #1   17. okt 2013 Du kan lige så godt sælge den, der vil kun være problemer fremover.

    Ikke brug penge på lortet, den falder kun i værdi


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #2   17. okt 2013 Thomas, men hvor meget kan man sælge en dødsmaskine for?
    Vil jo ikke være et røvhul og bare lade problemerne falde på en anden person. Desuden er den ikke pæn efter det sammenstød.


  • #3   17. okt 2013 Der er noget med hvis den går i stykker 3 gange inden for 2 år kan du forlange at få pengene tilbage

  • #4   17. okt 2013 Kræv erstatning for at du blev kørt ned hvis det endelig er. Du kan nok ikke få pengene tilbage for scooteren, og nu har du også erfaringen med at en thansen scooter bare ikke duer i længden. (Thansen har også meget dårlig kundeservice, de ville en dag ikke engang give mig 100 kr til selvom jeg havde betalt 3 kr med gavekort og en 500 seddel.)

  • #5   17. okt 2013 Forlang pengene tilbage.

    Du kan få 500,- hvis du er heldig, desværre. Jeg var til stumpemarket og der var en, t-hansen model til 750. Og der virkede alt.. Men solgt blev den ikke


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #6   17. okt 2013 Lindeskonge, gælder det også motorkøretøjer?
    Den har konstant været fysisk ved mulighed for at køre fremad, og problemerne har ikke været de samme. (udover bremserne, og motoren der gik ud)
    Har vidst endda et video klip af det, Nogle gange nægter den bare at give mere gas, og så går den ud.


  • #7   17. okt 2013 Sælg den, lad vær med at bruge flere penge på den, for de dele du sætter på den, får du ikke tilbage i værdi. Så mit råd til dig er, at du skal sælge den, og så købe en ny/brugt scooter i stedet for

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #8   17. okt 2013 *suk* lækkert, men det er stadig ikke fedt. De har kun mekaniker en gang om ugen, og samtalen med ham er lige så hurtigt overstået, som begyndt.

  • #9   17. okt 2013 prøv og søg lige på google men er ret sikker på det

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #10   17. okt 2013 LindesKonge, der er kun nogle enkelte tilfælde i samme situation som mig, men har ikke kunne konkludere det helt store ud fra det.
    Men har ikke andet end oplevet problemer med den. især bremserne bliver mere højlydte og irriterende at høre på, for hver gang jeg kører den på værksted.


  • #11   17. okt 2013 få det lort smidt af helvedes til i en fart, og lad være med at handle mere i t-hansen. det er det værste lorte sted du kan handle!
    Sælg pisset eller smid den ud, og køb en ordentlig kvalitets knallert.


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #12   17. okt 2013 Matzen, gid det var så enkelt. Det er alligevel mange penge jeg har postet i den. Så man forventer jo at den virker. Havde aldrig forventet det bedste, men til den pris, skal den bare kunne komme fra A til B, hver gang. Desuden skal jeg selv betale for at få elstarteren til at virke igen, da det er et par dage siden det første år var gået.

  • #13   17. okt 2013 Ja, stop nu bare med at ofre flere penge på det lort .. Det bliver bare dyere og dyere for dig, og det hjælper ikke en skid, den gør i stykker med det samme igen..

  • #14   17. okt 2013 Køb en jog R, den går aldrig i stykker!! Aldrig..

  • #15   17. okt 2013 Jeg kan ikke sige det nok gange hiper er vejen fra

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #16   17. okt 2013 Men jeg skal jo lige have pengene før der kommer noget nyt på tale smiley
    Jeg må se om jeg kan få dem til at ofre skjoldene, da det jo er deres ansvar at de sælger vejsikre køretøjer.
    Så må den sælges bagefter. Surt surt.


  • #17   17. okt 2013 Byg dog en anden motor over på. så kan du bygge en Thansen Sleeper smiley

  • #18   18. okt 2013 men som
    LindesKonge smiley (DSG) (Ejer af NattestenerKlubben) Siger, Hiper motor er guf, så smid en Runner blok på, så har du den første LC Tsvansen scooter smiley


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #19   18. okt 2013 Men kan jeg tillade mig at sige nej til at betale for næste syn? Det er surt at betale 1000 kroner for den, når jeg lige har betalt 1000 i forsikring, og jeg skal prøve at hive pengene tilbage.

  • #20   18. okt 2013 hvis du afmelder forsikring får du pengene tilbage

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #21   18. okt 2013 LindesKonge, what, virkelig?
    Dagens nyhed, hvis det passer. smiley
    Men nu må jeg se hvor modvillige de er.
    Sidst jeg pointerede at de havde lavet en ridse på min scooter, fik jeg skylden for det, og mekanikeren blev sur...


  • #22   18. okt 2013 afmeld lortet i morgen, så får du pengene retur.

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #23   18. okt 2013 Men alt i alt, hvis i skal svare ærligt fra en ikke personlig synsvinkel, ville i så mene at det fair at jeg prøvede at lade handlen gå tilbage, med de ovenfor nævnte problemer?

  • #24   18. okt 2013 nu har jeg haft utrolig mange scooter og knallerter og jeg får pengene der er til overs hvergang

  • #25   18. okt 2013 kan godt forstå du vil lade handlen gå tilbage, men det går thansen desværre ikke med til. MEN, vis du har Kasko på, så smadr lortet. og meld den stjålet til forsikringen, så får du ca 80% af beløbet tilbage fra scooteren

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #26   18. okt 2013 Mikkel R Sandt. Men ifølge købeloven (såfremt den gælder motorkøretøjer, som f.eks. elektronik) Så skal de lade handlen kunne gå tilbage, opstår der problemer med produktet 3 gange inden for reklamationsperioden.
    Jeg ved dog at de ikke vil tage mig seriøst i butikken, så overvejer at kontakte deres hovedkontor. (om det gør nogen forskel aner jeg ikke, men man kan vel håbe.. Jeg vil bare have noget der rent faktisk ikke kører mig i døden, især her op til vinter)


  • #27   18. okt 2013 ja har jeg også læst, men om så de vil gøre det. har hørt om andre der har haft samme problemer med samme butik´s kæde, og de fik INTET, ud over en lang næse.

    men skal du bruge en frisk maskine, har jeg en runner til salg smiley


  • #28   18. okt 2013 Send det til kontant med at thansen har dårlig service og sælger dødsmaskiner.

  • #29   18. okt 2013 Skrøden, hvad skal kontant med det?... ALLE ved sku da Thansen har elendig eller slet ingen service, og deres maskiner er lige så solide som en gammel lada smiley
    bare ikke lada 1202, de køre bare


  • #30   18. okt 2013 Sandt nok, men det burde ikke være tilladt at sælge skrot til de priser...

  • #31   18. okt 2013 Skrøden. nej jeg enig, men så længe staten har godkendt tingene så kan de sælge hvad de vil. men ja Thansen burde ligesom overvejer at de skader deres Knap så gode ry i forvejen ENDNU mere. men hvad skal man os med thansen? man kan køre de samme dele til samme pris andre steder, og der holder det klart bedre smiley

  • #32   18. okt 2013 Hvilken model er det af deres lorte scootere? Du får ikke noget ud af at smide flere penge i den, den går i stykker igen det er 130% sikkert.

  • #34   18. okt 2013 Snak med forbruger rådet! De kan rådgive dig, og det hjalp mig rigtigt meget, da jeg skulle vide hvad for nogle rettigheder jeg havde! tlf-nr er i den her artikel: http://taenk.dk/forbrugerraadgivningen smiley

  • #35   18. okt 2013 Jaah mejdal, men vis forbruger rådet skal køre din sag, kan det tage Laaaaaang tid desværre smiley

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #36   18. okt 2013 Det er deres VGA Grido, så har selvfølgelig betalt kassen for at den skulle virke..


  • #37   18. okt 2013 Har ellers kun hørt godt om Grido'en, men lad være med at smide flere penge i den, det vil være at skyde dig selv i foden.

  • #38   18. okt 2013 Mikkel r
    Jeg har ikke sagt at de skal føre hans sag! De hjalp mig rigtigt meget, med hvad for nogle rettigheder jeg har. Det endte med at jeg ikke selv skulle betale for reparetionen, og jeg fik pengene tilbage smiley Bare du kender dine rettigheder, så kan du snakke med thansen, og så følger de forhåbentligt reglerne, uden at man skal oprette en sag ved forbruger rådet!


  • #39   23. okt 2013 Du skal kontakte forbruger rådet da thansen ikke har formået at udbedre fejlen efter 3 forsøg, så har du krav på at få en scooter i samme stand uden fejl eller få pengene tilbage, altså lade handlen gå tilbage. Det vil koste dig 500kr. at få forbruger rådet køre sagen for dig og jeg kan love dig for de bliver medgørlige MEGET hurtigt. Det er en oplagt sag og du vil vinde den! Gør det og køb ALDRIG Thansen's lorte scootere igen, det er ikke andet end noget billigt Kinesisk LORT!
    Jeg kan kun se en god løsning som vil hjælpe dig af med dit problem og det er at ringe til forbruger rådet. Garantien er heller ikke engang udløbet, men de er ligeglade med deres kunder og nu skal du give dem igen makker! Mange gange når sagen slet ikke i retten men istedet får du dine penge tilbage efter at forbruger rådet har kontaktet Thansen og du kan købe en god Italiensk, Japansk eller Fransk scooter der bare virker smiley Så op med humøret det skal nok løse sig og du er blevet meget klogere på hvor man IKKE skal købe sin scooter og hvike mærker (jeg ikke kan udtale) man IKKE skal købe. Held og lykke og god bedring.
    Ps. Hvis du skal bruge hjælp til at kontakte forbruger rådet vil jeg gerne hjælpe dig med hvordan du gør. Jeg har selv vundet en sag igennem forbruger rådet da jeg engang var så uheldig at købe en "mandags scooter" af et ellers rigtig godt mærke, hvor jeg fik ny motor og alt andet skiftet og efterset af PM Danmark for den mindste fejl og som er hovedimportør af de gode scooter mærker til DK.
    Fuld gas herfra--->>>>;)


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #40   23. okt 2013 Nightrider: Tusind tak for dit indlæg, det er en god opfrisker, og bragte da virkelig mit humør i top smiley 500kr er intet problem, da det er meget under, hvad Thansen kræver.
    Af ren nysgerrighed, Hvor lang tid tager det forbrugerrådet at begynde sagen? Thansen kræver den til syn d. 7 nov.
    Men hvis du har nogle gode tips eller lign. må du da meget gerne dele dem, det ville jeg virkelig sætte pris på, da det er første gang at jeg skal have noget med dette at gøre.
    Men jo, er da blevet klogere, men som man siger: Man lærer af sine fejl smiley


  • #41   24. okt 2013 Du skal påpege at de nu har "prøvet" at lave dine bremser 4-5 gange og er det ikke lykkedes for dem og har du ventet mere end 14 dage som man kalder en rimelig tid til at lave sådan en lille men irreterende fejl, er du i din fulde ret ifølge forbrugerrådet og forbruger klagenævnet til at lade handlen gå tilbage, da garantien endnu ikke er udløbet. Jeg vil klart råde dig til at kontakte forbruger rådet ved at ringe til dem og fortælle din side af sagen før den kommer til syn hos Thansen. De er mega flinke til at fortælle dig hvordan du skal forholde dig i forhold til Thansen og lade dem overtage sagen. Du må for guds skyld IKKE skrive under på noget fra Thansen hvor du acceptere at scooteren er som den skal være eller lade dig spise af med et dårligt forlig hvor der ikke har været en advokat på din side til at godkende et evt. forlig. Ja af skade bliver man klog og du har jo købt den i god tro på at den bare ville køre og virke uden problemer! Jeg har squ ondt af dig og fatter ikke Thansen vil være sig selv bekendt. Det er jo ikke ligefrem den bedste reklame for dem, den her urimelige sag fra deres side af. Forbruger rådet hjalp mig fra start til slut i løbet af 3 uger. Min sag var lige så oplagt som din, så det skal nok gå godt for dig. Har squ ondt af dig makker! Du skriver bare hvis der er mere du mener jeg kan hjælpe dig med, ingen problemer der smiley

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #42   20. nov 2013 Jeg skylder vidst en forsættelse her inde smiley
    Jeg vil desuden lige takke Nightrider, såvel som jer andre, specielt, for den ekstra særlige hjælp og tålmodighed.
    Jeg fik taget kontakt til forbrugerrådet, og de mente ikke engang at jeg burde køre den igennem dem, så jeg har i dag taget kontakt til thansen, over chat, hvor jeg fik booket en tid til min retursag, dog efter noget bøvl, og et par timers venteri, og en meget hastig, men ellers flink telefon supporter.
    Nu må vi se hvad de siger imorgen, da jeg skal overbevise mekanikeren (som er en af de personer jeg ikke bryder meget allermest om, og som er den som skød skylden på mig for en fysisk skade han havde lavet på scootern) om at scooteren er i sin ret til at blive returneret, så jeg kan blive ringet op af den chef som har med Thansens scootere at gøre.


  • #43   20. nov 2013 Held og lykke da, håber det lykkes smiley smiley

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #44   25. nov 2013 Så er der da gode nyheder!
    Scooteren er blevet sendt ind, og har haft nogle flinke personer i røret siden da.
    De fandt problemet, som vores mekaniker ikke kunne finde, og tilbød at fikse det. Det har jeg dog afslået, da jeg blev ringet op i det at den låne scooter jeg lige nu suser rundt på er gået i stykker med samme problem, hvor motoren går ud. OG DEN HAR KUN KØRT 900KM!
    Så nu må jeg se, om vi kan finde en god løsning, på onsdag, når de er færdige med at tjekke for selvforskyldte skader. Heldigt for mig at jeg sendte den ind i perfekt stand, og kan ned til mindste detalje forklare hver enkelte ridse der findes på den smiley
    Endnu en gang tak for hjælpen til alle her i tråden, smider en sidste kommentar i tråden på onsdag om resultatet. Forhåbentlig slippper både jeg og de for at få forbrugerrådet med ind over.

    Nu mangler jeg så bare den grimmeste lille, billige satan som starter HVER gang, og som er pålidelig, som erstatnings scooter. Opretter nok en tråd om den enten senere idag eller i morgen smiley

    - Kaasje


  • #46   25. nov 2013 Held og lykke med det smiley

  • #47   25. nov 2013 Hvis du mangler en super god og pålidelig scooter, hvis du får refunderet din VGA, så tag da et kig på min PGO Comet, den står rigtig flot, og kører altid! smiley

    - Man kan jo kun håbe på at du får pengene tilbage eller ligende... smiley


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #48   25. nov 2013 Tak for det smiley
    Bruun, jeg har den lige i tankerne, men det er præcis det jeg leder efter.
    grimt, sikkert, lovligt og ikke mindst billigt. Den skal kun holde vinteren over, før jeg skifter til en 125 smiley

    - Din yamaha frister også smiley Ser lige på det til imorgen.


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #50   25. nov 2013 Kaptajn Mødom, beklager hvis jeg lige har trådt dig over tæerne, kan ikke rigtig se problemet, de priser var taget ud af mekanikerens mund, og jeg har personligt INGEN erfaring med scootere, eller at rode med dem.
    Så ja, man kan vidst godt kalde mig dum inden for scooter-verden. Det beklager jeg.


  • #51   25. nov 2013 Yamahaen er nok solgt, der kommer en som er meget interesseret på Fredag, men Cometen står stadig hos mig, og er i fantastisk god stand i forhold til alder og kilometer.. smiley

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #53   25. nov 2013 Kaptajn mødom, det er jo derfor at den er sendt til retur. for mange problemer og vanvittige priser.
    Jeg behøver intet hurtigt, eller smart som en Jog R, men derimod bare en SUPER solid sag. Jeg købte kun gridoen, da jeg som sagt var helt blank på scootere, og med 2 års garanti, og en forhandler der forsikrede at den kunne det mest simple af simple.. at kører hver gang, var jeg da sikker på at jeg ville have sådan en.
    Jeg ser dog stadig ikke hvorfor du var så aggressiv i din første kommentar, men hver person, sin personlighed.


  • #54   25. nov 2013 Der er jo hellere ingen idé i at købe noget der ser smart ud, hvis det ikke virker optimalt, og hvis du kun skal kører vinteren over.. smiley

  • #56   25. nov 2013 haha der er en der er i god humør idag var? smiley

  • #58   25. nov 2013 Ja det er da rigtigt nok. Men kunne bare se du også havde kommenteret et andet forum hvor det også lignede at du var lidt sur idag smiley

  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #59   25. nov 2013 Beklager det angreb jeg måske kommer med nu, Kaptajn Mødom, men det er da en fortvistet version af virkeligheden du har foran dig, der. smiley
    Jeg har været på arbejdsmarkedet til underløn, i 5 år, og jeg startede med at levere aviser for en timeløn på under 20kr. Venstrebladet for at være helt præcis.
    Jeg arbejder nu 2 steder udover at jeg er igang med min STX uddannelse.
    Virkeligheden er nok den ting jeg kender mest til her, trods min ellers lave alder.
    Vidst er min viden ikke stor inden for scootere og knallerter, men til gengæld kan jeg med sikkerhed belære dig lidt hardware, gadgets, andre elektroniske enheder dets marked.
    Vi har alle meninger om hvordan den virkelige verden foregår. Personligt mener jeg at du kommer længst ved at vise dine medmennesker den respekt de fortjener. Jeg følger mit regelsæt, og kan derfor vise dig den respekt jeg føler du har krav på.
    Jeg føler dog ikke du fortjener det helt store, når du ikke engang kan bidrage med hverken noget nyttigt, eller en relevant tilføjelse.
    Men føler du at du skal belære mig om virkeligheden, skal det være helt op til dig.
    Tak for din interesse i min tråd og må de have en forsat god aften. smiley


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #61   26. nov 2013 Jeg er ked af at du føler dig set ned på, på dit arbejde, men jeg synes stadig ikke at det skal påvirke en ellers saglig tråd på et scooter forum.

    Anyways, for at holde mig lidt til emnet, venter jeg på den endelige respons fra dem imorgen, så må vi se hvad der sker, jeg har ihvertfald i planerne at hente en "ny" scooter der.


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #63   26. nov 2013 Med de meninger som jeg har opbygget omkring dem i denne lange tråd, der ville jeg ikke mene at jeg ville købe derfra igen.
    Nej, overvejer et bud fra Bruun, da den bare skal VIRKE og være billig. Så kan man Næsten sige "fuck" alt andet.


  • Kaasje
    Kaasje Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 88
    #64   28. nov 2013 Så har jeg forhåbentlig haft sidste opkald med dem.
    Scooteren er leveret tilbage med en 90% happy ending.
    Jeg får hele beløbet, minus 400kr for 2 skjolde, der blev skadet i det førhenværende styrt.
    Jeg aflevere registreringsattesten imorgen, og så burde jeg have pengene iovermorgen,
    Det var godt nok rart, endelig at få den ud af verden.. Nu mangler jeg bare en SIKKER lille, billig sag, som kan gøre det den store dyre sag, ikke kunne formå.


  • #65   28. nov 2013 nu har jeg haft utrolig mange scooter mange flere end på profil. køb dig noget med en hipermotor de virker altid og er dejlige og rode i når sliddele skal skiftes. gilera piaggio køre med hiper.

  • #67   29. nov 2013 Jeg er glad på dine vegne for at du får dine penge tilbage smiley Køb en GILERA SP50 RUNNER nyeste model og du har en maskine og servicebog der går til 60.000 km.og så er den RÅFED at se på og kører og starter som en drøm. Så behøver jeg vidst ikke kommentere mere om kvaliteten smiley
    Held og lykke til dig!


Kommentér på:
Ny scooter fyldt med problemer.

Annonce