Yamaha Jog  ***SOLGT*** Yamaha Jog  ***SOLGT*** Yamaha Jog  ***SOLGT*** Yamaha Jog  ***SOLGT*** Yamaha Jog  ***SOLGT***
stephan j
Følg
Følger Følg ikke

stephan j

Mand, 42 år, Nordjylland
Oprettet: 26. okt 2005
Offline - Senest online: 9. aug 2015 Bruger er på filterliste

scooter / knallerter jeg har haft...

Yamaha 4g DX årgang ca 1979 mørke blå/lilla.

Yamaha 4g DX årgang 1979 metal lilla med motiv af nøgen dame på en strand på tanken krom motor og alt mulig andet i krom.

Yamaha jog fs årgang?? først org farve så kawa grøn og derefter hvid.

Yamaha bws årgang?? blå.

Yamaha jog space årgang 1999 rød / blank sort

Pgo hot 50 årgang 2006 metalblå / blank sort.

For lille dyse = Hvidt tændrør.
For stor dyse = Sort tændrør.

1 ) Kør en tur på maskinen af en 10-15 minutters varighed, så motoren er gennemvarm.
2 ) Skru tændrør ud.
3 ) Skru colourtune i tændrørshullet, stram med fingrene, og så giv et lille nøk (meget lille) med tændrørsnøglen.
4 ) Skru det medfølgende kabel fast på colourtunen.
5 ) Sæt eventuelt det medfølgende spejlarrangement på colurtunen, og lad kablet komme ud gennem den dertil indrettede slids i spejlarrangementholderen.
6 ) Sæt tændrørshætten fast for enden af det påskruede kabel.
7 ) Start motoren.

Indstilling af tomgang.

8 ) Kig på colourtunen, enten direkte ned på den, eller via spejlarrangementet.
9 ) Hvis den synlige flamme er gullig = Du kører for fed i tomgang - Skru luftskruen ud.
10 ) Hvis den synlige flamme er hvid eller hvidblå = Du kører for magert i tomgang - Skru luftskruen ind.
11 ) Hvis den synlige flamme er bunsenbrænder blå (En klar blå) = Korrekt indstillet blanding ved tomgang.

Indstilling af mellemgas.

12 ) Giv mellemgas og hold gassen der.
13 ) Hvis den synlige flamme er gullig = Du kører for fed i mellemgas området - Sænk nålen i gasspjældet.
14 ) Hvis den synlige flamme er hvid eller hvidblå = Du kører for magert i mellemgas området - Hæv nålen i gasspjældet.
15 ) Hvis den synlige flamme er bunsenbrænderblå (En klar blå) = Korrekt indstillet blanding ved mellemgas

Indstilling af bundgas

16 ) Giv bundgas og hold gassen der.
17 ) Hvis den synlige flamme er gullig = Du kører for fed ved bundgas - Dys ned.
18 ) Hvis den synlige flamme er hvid eller hvidblå = Du kører for magert ved bundgas - Dys op.
19 ) Hvis den synlige flamme er bunsebrænderblå (En klar blå) = Korrekt indstillet blanding ved bundgas.
20) Når alt er korrekt indstillet, skru colourtunen ud, rens den med den medfølgende børste, og sæt et frisk tændrør i maskinen. Nyd den bedre forbrænding, den bedre brændstoføkonomi, og viden om at din maskines karburator er korrekt indjusteret.

NB! Bemærk at ved bundgas så kan man opleve at flammen er bunsenbrænderblå med gullige "stik" og at når man "svirper" gassen fra mellemgas til bundgas, så vil flammen være mere gullig end blå. Dette er ikke nødvendigvis tegn på at man skal dyse ned, men kan være grundet en accelerationspumpe eller tilsvarende funktionalitet i opbygningen af ens karburatorsystem.
Endvidere, hvis det bruges til hverdagsmaskiner hvor topydelsen ikke nødvendigvis skal pines ud af maskinen, så kan det være en fordel at køre en anelse fed (bunsenbrænderblå med en anelse gulligt) for holdbarhedens skyld.
På race maskiner vil det dog nok være en fordel at komme så tæt på den ideelle bunsenbrænderblå farve, også ved bundgas - derved sikrer man at alt brændstof forbrændes (og derved skaber energi = ydelse), uden at man risikerer at køre så magert at man sætter stempel
Brugerens bedømmelser af andres {{ratings.itemMoreItems}}
Antal stemmer i alt

Lav
{{ratings.lowCount}}
Middel
{{ratings.middleCount}}
Høj
{{ratings.highCount}}
Ekstra høj
{{ratings.extraHighCount}}
Stemmer: {{ratings.totalCount}}
Annonce